بستک کماکان بدون استخر ‌مانده است

این پروژه در حالی نیمه‌تمام رها شده که آغاز احداث آن در تیر ماه 1385 کلید خورد و قرار شده بود 18 ماهه تکمیل و تحویل داده شود.
در حالی که آب و هوایی شهرستان بستک بسیار گرم و خشک است، نیاز به اماکن ورزش‌های آبی به ویژه استخر در فصول سال بسیار بالا و مورد تقاضای شهروندان است.
پروژه تنهاترین استخر شهرستان بستک که از ابتدای سال جاری و با گذشت پنج سال وارد مرحله کند و رکود شده است به نظر می‌آید نیاز ضروری به اعتبارات بیشتری در راستای کاربردی شدن دارد.

* مرگ تعدادی زیادی از جوانان در رودخانه‌ها و آبگیرهای غیر استاندارد
اکثر جوانان و نوجوانان در شهرستان بستک به دلیل نبود استخر در حوض‌های غیر استاندارد، رودخانه‌ها و آب‌انبارها به آب تنی و شنا می‌پردازند که این امر خطراتی نیز را هم برای سلامت و جان جوانان دارد چرا که تاکنون طی سال‌های گذشته اتفاقات و حوادثی نیز پیرامون استفاده از این نوع آبگیرها برای آب تنی و شنا در شهرستان رخ داده است.
شنای جوانان در حوض‌های غیر استاندار و آب انبارها و رودخانه‌ها تاکنون موجب مرگ تعداد زیادی از جوانان در سال‌های گذشته شده است که باید به رفع این مشکل بیش از پیش توجه کرد.
همچنین نباید فراموش کرد با رویکرد دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش به آموزش شنای دانش‌آموزان کلاس سوم ابتدایی و اجبار طرح سیاح در مدارس به ضرورت وجود استخر استاندار در شهرستان بستک افزوده می‌شود.
استخر شهرستان بستک تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید است تکمیل این طرح که مورد تقاضای جوانان و مردم این خطه از هرمزگان است مورد نظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد