‌قهرمان ووشوی آسیا به بندرعباس بازگشت

"طاهر قاسمی" قهرمان ووشو جوانان آسیا با استقبال استاندار و مسئولان ورزشی هرمزگان با دستی پر به بندرعباس بازگشت.

مراسم استقبال از طاهر قاسمی شامگاه ‌سه‌شنبه در فرودگاه بندرعباس با حضور مسئولان دولتی، ورزشی هرمزگان و جمعی از ورزشکاران صورت گرفت.


استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: وجود قهرمانان بین‌المللی نظیر قاسمی در استان هرمزگان نشانگر پویایی ورزش در استان است.
حسین هاشمی‌تختی قهرمانان هرمزگان را جوانانی غیور، جوانمرد و با اراده آهنین عنوان و در ادامه افزود: با تجلیل و استقبال شایسته از قهرمانان استان باید ارتقا روحیه و انگیزه را نیز  در آنان ارتقا داد.
وی حضور در مراسم استقبال از قهرمانان را امری ضروری و کسب این مدال طلا را به جامعه هرمزگان تبریک گفت.
هاشمی‌تختی توسعه ورزش هرمزگان را رو به رشد دانست و افزود: باید فرهنگ جوانمردی در میان جامعه رواج یابد تا هرمزگان نه تنها قهرمان بلکه پهلوان نیز داشته باشد.
وی با اشاره به نقش فعالیت‌های ورزشی در ارتقای روحیه افراد در جامعه ابراز داشت: بالا رفتن روحیه در افراد جامعه حتی راندمان کاری را نیز افزایش می‌دهد.
طاهر قاسمی جوان 17 ساله هرمزگانی که تاکنون مدال‌های رنگین دیگری در عرصه بین‌المللی کسب کرده است، توانست برای نخستین بار در رده جوانان آسیا نیز مدال طلا را کسب کند.
این سری مسابقات جوانان آسیا در شانگ‌های چین و با حضور 16 ورزشکار در رده سنی جوانان 15 تا 17 سال برگزار شد.
قاسمی توانست طی این مسابقات در سبک لنن دائو ‌تالو  با امتیاز 9.29 رقبای خود را شکست و به مقام نخست دست یابد و خود را بالاتر از رقیبانی از هنگ‌کنگ و مالزی که به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند ببیند.
با کسب این مدال طلا کاروان کشورمان با کسب شش طلا، چهار نقره و 10 برنز بعد از کشور‌های چین و ویتنام به مقام سوم دست یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد