ساخت پیست تارتان ورزشگاه خلیج فارس پشت درهای بسته

ورزشگاه 20 هزار نفری خلیج فارس بندرعباس که سرانجام پس از حدود دو دهه طی سال گذشته به طور صوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت، کماکان حاشیه‌هایی دارد که جزو قابل توجه‌ترین اخبار است.



به گزارش وبلاگ خبری ورزش هرمزگان، در حالی که طی ماه‌های گذشته مسئولان تربیت بدنی استان هرمزگان به دلیل استفاده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از نوع ساندویچ برای ساخت پیست تارتان، اعتراض کرده و مانع از ادامه فعالیت پیمانکار شده بودند، طی هفته گذشته پیمانکار این ورزشگاه با بستن درب‌های ورودی ورزشگاه، اقدام به ساخت این پیست با همان نوع ساندویچ کرده است.

در همین راستا خبرنگار ما با حضور در محل ورزشگاه خلیج فارس تلاش خود را برای ورود به زمین چمن انجام داد که با ممانعت نگهبان این پروژه رو به رو شد این در حالی بود که از سوی اداره کل تربیت بدنی استان مجوز ورود به ورزشگاه صادر شده بود.
همچنین می‌شد از طریق خیابان‌های اطراف منتهی به ورزشگاه 20 هزار نفری شاهد انجام فعالیت کارگران در تکمیل پیست تارتان بود.

*عملیات تکمیل پیست بدون اطلاع مسئولان تربیت بدنی است
در همین مورد سرپرست تربیت بدنی استان هرمزگان ضمن تأیید این خبر گفت: به دنبال اعتراض بنده به نوع پیست استفاده شده در ساخت پیست تارتان و حمایت مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون دوومیدانی طی دو ماه گذشته این پروژه متوقف شده بود که ظاهرا طی هفته‌های گذشته بدون اطلاع مسئولان استانی پیمانکار آغاز به ساخت پیست نوع ساندویچ کرده است.

*دستور به ممانعت از ورود مسئولان به ورزشگاه داد‌ه‌اند
محمود آرامی با بیان اینکه روز گذشته از ورود بنده به این ورزشگاه در راستای بازدید ممانعت به عمل آمد، اظهار کرد: بعد از تماس با پیمانکار این پروژه متوجه شدم که از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دستور به عدم ورود مسئولان استانی به این ورزشگاه داده شده است.

*ساخت پیست در شرایط کنونی هدر دادن بیت‌المال است
وی ادامه داد: پشت درب‌های بسته و در دمای بالای 40 تا 50 درجه پیمانکار این ورزشگاه اقدام به نصب پیست تارتان کرده که مشخص نیست مشاوران بر چه اساسی اجازه این اقدام را داده‌اند، که باید پرسید نصب پیستی که در برهه زمانی اندک دوباره از بین می‌رود، هدر رفت پول بیت المال نیست.

*پیست ساندویچ مناسب آب و هوای هرمزگان نیست
آرامی با اشاره به اینکه با استعلام‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون دوومیدانی و مشاوران استانی متوجه شدیم که آب و هوای استان هرمزگان شرایط سازگاری با این نوع پیست را ندارد، اضافه کرد: نمی‌توان در تهران نشست و برای کل کشور یک نسخه واحد پیچید که حال مسئولان شرکت توسعه مدعی آن هستند که نوع ساخت پیست تارتان در تمامی کشور یکسان است، آیا این منطق با توجه به تفاوت نوع آب و هوایی در سراسر کشور مورد قبول است؟

*هیچ رکوردی در این پیست وجاهت قانونی ندارد
سرپرست تربیت بدنی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: طبق قوانین بین المللی نوع پیست تارتان باید فول و در هشت خط باشد که در ورزشگاه خلیج فارس هیچ کدام انجام نشده و پیست تعبیه شده دارای شش خط نامناسب است که هیچ رکوردی در این پیست وجاهت قانونی ندارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 150 میلیارد ریال برای ساخت ورزشگاه 20 هزار نفری بندرعباس صرف شده است، تصریح کرد: در برآورد شرکت توسعه و تجهیز برای ساخت پیست تارتان 5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که شرکت ده گانه پارس با 3 میلیارد و 300 میلیون ریال در مزایده برنده شده و تفاوت پیست ساندویچ با نوع فول آن تنها در یک میلیارد ریال است که آیا برای این پروژه عظیم صرف این مقدار ناممکن است؟

*شرکت زیرساخت تنها یک بخش از استادیوم را تکمیل کرده است
آرامی ساخت ورزشگاه خلیج فارس را بزرگترین دغدغه دستگاه ورزش استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: از سال 76 کلنگ این مجموعه زده شد و در حالی که قرار بود علاوه بر چمن، چهار سالن و یک سالن 2500 نفری ساخته شود، در سال گذشته با وجود نواقص زیاد تنها به افتتاح یک زمین چمن خلاصه شد و نوع سکوهای تماشاگران در قسمت‌های کنار جایگاه به گونه‌ای است که دو سوم زمین به هیچ وجه مشخص نبوده و نمی‌دانم بر چه اساسی این طراحی غلط صورت گرفته است.

*شرکت توسعه زیرساخت مقصر اصلی است
سرپرست تربیت بدنی استان هرمزگان متهم اصلی عدم تکمیل این پروژه و اتفاقات رخ داده را شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی قلمداد و اظهار کرد: این شرکت باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد و ما به هیچ وجه چنین ورزشگاهی را تحویل نخواهیم گرفت زیرا باید برای مردم خدمت کرده و سازه‌ای ساخته شود که سال‌های سال میزبان آن‌ها باشد نه آنکه پس از یکی دو سال نیاز به بازسازی داشته باشد.
وی در پایان از پیگیری‌های استاندار هرمزگان برای هر چه زودتر روشن شدن تکلیف ساخت این مجموعه ورزشی تقدیر کرد و خواستار رسیدگی مسئولان کشوری دستگاه ورزشی به این مسئله شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد