قایقرانی بانوان هرمزگانی درآستانه تعطیلی!

مصاف جانانه 7 دختر نوجوان ویک ملی‌پوشجوان با برترین‌های قایقرانی کشور در رده بزرگسالان اغلب کارشناسان را متعجب کرداما اعلام تعطیلی احتمالی این رشته دراستان اهالی رسانه و ورزش‌دوستان هرمزگانی را به تعجب بیشتری واداشت.  

 تیم 8نفره هدیه وسارا کاظمی، میناعبدالهی، استیاژآزادمهر، شبنم کناری‌پور، آذین اباذری، ملیکاپرهی وهما نجیبی فینی به مربیگری آرزو پاسلار و سرپرستی مهدیه ضمیری دریک مصاف نابرابر با رقبا توانستند با کسب سه نشان نقره وهمین تعداد گردن‌آویز برنز در جای چهارم رقابت‌های قهرمانی کشور قرار بگیرند.

سرمربی قایقرانان نوجوان ضمن تحسین عملکرد شاگردانش بویژه میناعبدالهی وهدیه کاظمی کارآنها را فوق‌العاده عنوان نمودوگفت:هدف ما از حضور در یک و دو رده سنی بالاتر محک‌خوردن جدی ورزشکارنمان بود تا بتوانند درگروه سنی خودشان به راحتی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرند. آرزو پاسلار پیشرفت قابل‌توجه دیگر استان‌ها ونبود امکانات وتوجه به رشته قایقرانی درهرمزگان را عامل بی‌انگیزگی دربین ورزشکاران این رشته عنوان کرد. این مربی جوان موفقیت‌های اخیر را حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر خودش وشاگردانش دانست وگفت: اگر با این روند فعلی با قایقرانی بانوان برخورد شود مطمئناً درآینده‌ای نزدیک عطایش را به لقایش خواهیم بخشید و در این رشته را قفل می‌زنیم. پاسلار که به شدت از نگرفتن شاگرد نگران است اضافه کرد: قایقی ندارم که علاقمندان به رشته کایاک را پذیرش کنم واز این بابت شرمنده خانواده‌ها و ورزشکاران هستم و از سوی دیگر 12 ورزشکار در تیم منتخب دارم که باید با 4 قایق کارکنند که واقعاً غیرمنصفانه است. وی ادامه داد: این ورزشکاران حتی از داشتن کمترین امکانات که قایق یک‌نفره است بی‌بهره‌اند واین شرایط قایقرانی را دراین ماده درهرمزگان به تعطیلی خواهد کشاند وهنوز جایگاه مناسبی درسطح کشور داریم و اگر بیش از این تعلل کنیم از دیگر استان‌ها عقب می‌افتیم ودیگر توجه هیچ‌کسی فایده خاصی ندارد. نایب‌رئیس بانوان هیات قایقرانی دررابطه با نتایج بدست آمده اضافه کرد: هدیه کاظمی شاهکار کرد وتوانست درکایاک یکنفره جوانان پس از آرزو حکیمی از همدان با کمترین اختلاف درماده 200، 500 و 1000متر سه مدال نقره کسب کند، تیم دونفره خواهران کاظمی درماده 1000متر سوم شد، استیاژآزادمهر وهدیه کاظمی درماده 500متر جوانان سوم شدند ومینا عبدالهی درماده 500متر هنر پارو زنی‌اش را به رخ ملی‌پوشان کشید وتوانست به عنوان یک ورزشکار نوجوان 13ساله برسکوی سوم رقابت‌های بزرگسالان کشور قرار بگیرد. پاسلار از بی‌خبری از اصلاحیه بخشنامه رقابت‌ها هم اینچنین گفت: تیم کانو کانادایی جوانان طبقبخشنامه می‌بایست به این رقابت‌ها اعزام می‌کردیم ولی از این موضوع مطلع نشدیم واگر حضور زینب تازی‌نیا را دراین مسابقات داشتیم با کسب یک مقام درجای سوم رقابت‌ها قرار می‌گرفتیم. وی وعده کرد با حضور تازی‌نیا درمسابقات کاپ آزاد قبل از ماه رمضان این عنوان به هرمزگانن اختصاص پیدا کند. گفتنی است تیم آقایان با 6 ورزشکار ومربی وسرپرست درمسابقات قهرمانی کشور در دریاچه آزادی حضور داشتند اما بدون کسب مدال دست خالی بازگشتند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد