صد‌درصد در این فصل قهرمان خواهیم شد

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان که جمعه در تمرینات تیم ملی شرکت کرده بود،‌ ، درباره حضور خود در تمرین تیم ملی فوتبال، آخرین شرایط تیمش و مسئله بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران صحبت کرد که متن آن در زیر می‌آید:

*چطور شد که در تمرین تیم ملی حضور پیدا کردید.

ـ ما به همراه تیم آلومینیوم در کمپ‌ تیم‌های ملی اردو داریم و امروز (جمعه) هم به تمرین تیم ملی آمدم تا از نزدیک کار کی‌روش را ببینم تا یک چیزی یاد بگیرم و در زمینه‌هایی که چیزی بلد نیستم از تمرین‌های کی‌روش استفاده کنم. کی‌روش تمرین‌های خوب و متنوعی برای تیم ملی در نظر گرفته و امیدوارم که تیم ملی موفق شود.

همه باید به این تیم کمک کنیم و از رسانه گرفته تا مربیان باشگاهی به کی‌روش کمک کنیم چرا که او کار سختی پیش‌رو دارد. هیچ وقت یک نفر نمی تواند کاری از پیش ببرد، مثلا اگر الان به من بگویند آلومینیوم را قهرمان کن مطمئن باشید که سهم من بیشتر از 5 درصد نیست و 95 درصد سهم بقیه است. به نظر من باید کی‌روش را نگه داریم تا کم‌کم بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شوند و نسل تیم ملی را عوض کنیم. در حال حاضر سن بازیکنان ایران چه در لیگ برتر و چه در لیگ دسته یک بالاست، در همین تیم خودمان یک بازیکن گیر نمی‌آورید که زیر 23 سال باشد. بازیکنان جوان مانند نسلی که خود من پرورش دادم و افرادی از جمله خلعتبری، آندرانیک تیموریان، مجتبی‌ جباری، میثم بائو، سعید دقیقی و حسین بادامکی را به فوتبال معرفی کردم خیلی کم پیدا می‌شود. ما باید کی‌روش را نگه داریم، مشخص است که او چه مربی بزرگی در سطح دنیا است، تمرین را که دیدم متوجه شدم که کی‌روش در تعلیمش خیلی قوی است و خیلی با حوصله نکات ریز را به بازیکنان می‌گوید. اگر من بودم با بازیکنان دعوایم می‌شد که چرا آنجا ایستاده‌ای و آن‌ور نیستی!

*آیا تمرین‌های کی‌روش واقعا با مربیان ایرانی فرق دارد؟

ـ نه، اینگونه نیست که بگوییم مربیان ایرانی کارشان را بلد نیستند. ایرانی‌ها هم بلدند و این‌ چیز واضحی است، اگر مربیان ایرانی بلد نبودند که فوتبال ما اینقدر قوی نمی‌شد، از 18 تیم لیگ برتری ما تنها دو تیم مربی خارجی دارند. اما به هر حال کی‌روش در معتبرترین باشگاه‌های دنیا کار کرده و مربی رئال مادرید ومنچستر یونایتد بوده و حالا برای ما خیلی جذابیت دارد که در ایران مربیگری می‌کند.

*از وضعیت آلومینیوم بگویید، چه بازیکنانی را به خدمت گرفته‌اید؟

ـ در حال بستن یک تیم خوب هستیم، ان‌شاءالله به حق امام رضا (ع) به لیگ برتر صعود می‌کنیم. مجموعه خیلی خوبی در باشگاه در حال فعالیت است و خود من خیلی امید دارم که به لیگ برتر بیاییم و مطمئنم که تیم‌مان یکی از تیم‌های صعود کننده است.

*چه شد که دوباره به لیگ دسته یک بازگشتید، فصل قبل در دو تیم لیگ برتری بودید؟

ـ پس از بررسی‌هایم دیدم که آلومینیوم از هر لحاظ تیم خوبی است. من فصل گذشته شاهین را در لیگ برتر نگه داشتم اما فقط ده میلیون گیرم آمد، البته خیلی‌ها آمدند و تیم را اوت کردند اما پولشان را هم گرفتند. من دیدم آلومینیوم به لحاظ مالی باشگاه بدی نیست و می‌توانم در یارگیری نیاز‌های خود را برآورده کنم، در کل باشگاهی است که قانونمند کار می‌کند و از آن خوشم آمده است.

*اسکلت فصل قبل آلومینیوم را حفظ کرده‌اید؟

ـ نه، بیشتر بازیکنان فصل قبل از جمع ما جدا شدند، تنها چهار،‌ پنج بازیکن فعلا با ما هستند که در حال آوردن بازیکنان جدید هستیم.

*رفتن بازیکنان فصل قبل به تیم‌تان ضربه نمی‌زند؟

ـ به هر حال این بازیکنان از جمع ما رفته‌اند و حالا یا در لیگ برتر یا دسته یک پول بیشتری گرفته‌اند.

*کادر فنی آلومینیوم در این فصل چه کسانی هستند؟

ـ آقایان بن حاجی، خورشیدی، فرامرزی، اسدی و ابراهیم‌پور به من کمک می‌کنند و سرپرست تیم هم رضا کاشانی است.

*چه قولی به هواداران آلومینیوم می‌دهید؟

ـ صد‌درصد در این فصل قهرمان خواهیم شد، شک نکنید.

*اما شما که هنوز تیم‌تان را نبسته‌اید و نمی‌دانید چه بازیکنانی خواهند آمد!

ـ فرقی نمی‌کند. تیم هنوز بسته نشده اما صددرصد قهرمانیم. قبل از این هم گفته‌ بودم که یا می‌میرم یا آلومینیوم را قهرمان می‌کنم. این تیم حقش است که در این فصل به لیگ برتر بیاید چرا که چند فصل است تا آستانه صعود پیش می‌رود.

*در روز‌های اخیر بحث بازیکن سالاری در فوتبال ایران بار دیگر اوج گرفته و بیشتر از رقم‌های میلیاردی بازیکنان در فصل نقل و انتقالات نشأت گرفته. به عنوان یک مربی که سابقه زیادی در این فوتبال دارید چه واکنشی نسبت به این موضوع دارید؟

ـ فوتبال ما هنوز به یک میلیارد نرسیده است، اگر این‌طور باشد قیمت من هم بالای یک میلیارد است. متأسفانه فوتبال ما دیگر پرورش دهنده نیست، بلکه مصرف کننده است. کاشانی و فتح‌الله زاده از دوستان عزیز من هستند اما اگر این دو نفر فردا روزی نتیجه نگیرند تحت فشار خواهند بود، به همین خاطر طبیعی است که به دنبال بهترین دروازه‌بان و بازیکن باشند. زمانی که من در ابومسلم بودم صد بازیکن جوان ساختم اما وقتی این تیم از حمایت نیروی انتظامی خارج شد از هم پاشید و هر کدام از بازیکنانش به جایی رفتند، الان ابومسلم کجاست؟ دیگر تیمی به اسم ابومسلم وجود ندارد. اگر این گونه است مطمئن باشید که قیمت من هم بیشتر از یک میلیارد است چون صد تا بازیکن ساخته‌ام و الان در هر تیم هفت و هشت بازیکن دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد