هیأت های کم کار دوماه برای تغییر در شیوه عملکرد خود زمان دارند!

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان گفت: در حال بررسی عملکرد روسای هیأت های ورزشی هستیم و آن هایی که در عملکردشان روبه جلو حرکت نکرده اند به طور حتم منتظر برکناری خود باشند.

“علیرضا باقری” افزود: در جابه جایی یا بقای روسای هیأت ها کاری به پست فرد مذکور نداریم و برایمان اهمیت ندارد که وی مدیر دولتی باشد یا یک پیشکسوت ورزشی و تنها عملکردشان شاخص ارزیابی است.

وی ادامه داد: در همین خصوص از ابتدای سال با تمامی روسای هیأت های ورزشی جلساتی برگزار کرده و از تمامی آن ها برنامه یکساله شان را درخواست کردیم . اما متأسفانه، چنین به نظر می رسد تعدادی از هیأت ها انگار با برنامه ریزی میانه خوبی ندارند و به طور قطع با اینچنین هیأت هایی برخورد جدی خواهیم کرد. بر این اساس، تا دو ماه آینده تکلیف تمامی هیأت ها مشخص خواهد شد و مدیران کم کار در این مدت زمانی باید خود را تغییر دهند، وگرنه چاره ای جز برکناری آن ها نداریم!

وی اضافه کرد: در هیأت های ورزشی به دنبال فردی هستیم که در مدیریت توانمند باشد و از افراد متخصص در انجام امور بهره بگیرد و در همین راستا فرم هایی را تهیه کرده ایم که براساس موارد مندرج در آن، هیأت های ورزشی امتیاز دهی شده و نظارتمان را قوی تر خواهیم کرد.

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان در خصوص ملاک های ارزیابی روسای هیأت های ورزشی، اظهار کرد: مقام های کشوری، عملکرد و توسعه ورزش مربوطه در سراسر استان و ایجاد ساختار و تشکیلات منظم از مهم ترین ملاک های سنجش هیأت های ورزشی است.

مشکلات بین اداره کل تربیت بدنی و هیأت های ورزشی به مسایل شخصی بر می گردد

این مقام مسوول در خصوص برکناری رییس هیأت ژِیمناستیک توسط مدیرکل تربیت بدنی استان هرمزگان، گفت: دلیل اصلی برکناری سپهرتاج به عدم تعامل وی با اداره کل تربیت بدنی بر می گردد نه اینکه عملکرد هیأت ژیمناستیک ضعیف بوده است. هیأت برنامه های خود را به خوبی انجام داده است اما در تعامل با شخص اول ورزش استان ضعیف عمل کرد که موجب برکناری اش شد. ناگفته نماند شخصی که به عنوان سرپرست هیأت ژِیمناستیک معرفی شده است کارنامه مدیریتی درخشانی دارد.

باقری شائبه وجود مشکل بین اداره کل تربیت بدنی استان هرمزگان و هیأت های ورزشی را رد کرد و گفت: مشکلی بین دو طرف وجود ندارد و این مسایلی که در چند وقت اخیر در ورزش استان پیش آمده به برخی مشکلات اداری و مشکلات شخصی بین روسای هیأت ها و مدیرکل تربیت بدنی بر می گردد که من از این مشکلات بی خبرم!

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان بیان کرد: زمانی می توانیم ادعا داشته باشیم که در ورزش استان اتفاقی رخ داده که در باشگاه های ورزشی شاهد رشد باشیم و مردم به چشم  خود، این ترقی را شاهد باشند. آن زمان است که باید از عملکرد خود دفاع کنیم نه زمانی که فعالیت خاصی در بحث ورزش استان هرمزگان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: جای کارکردن در حوزه ورزش استان هرمزگان بسیار زیاد است و به یکسری مقدمات نیاز دارد که تا حدودی این مرحله سپری شده است، اما برای اجرای این برنامه ها بستر لازم وجود ندارد و به همین دلیل تاکنون خسارات زیادی به ورزش استان وارد شده است.

باقری در ادامه فرهنگ، تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و برنامه را پنج فاکتور مهم در توسعه ورزش دانست و عنوان کرد: نمی توان گفت که اداره کل تربیت بدنی در سالیان گذشته گامی برنداشته بلکه رسیدن به این فاکتورها نیاز به یک کار جمعی دارد و کمک تمامی دستگاه ها را نیاز است زیرا ورزش در تمامی زمینه ها رخنه کرده است.

عدم فرهنگ سازی مناسب در جامعه مطالبه مردم از دستگاه ورزش را کاهش داده است

وی با انتقاد از عدم فرهنگ سازی ورزشی در جامعه، اظهار کرد: در حال حاضر به واسطه عدم فرهنگ سازی مناسب کسی در استان هرمزگان از دستگاه ورزش مطالبه نمی کند که این خود یک آفت محسوب می شود. در یک جامعه پویا، باید اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان از دستگاه ورزش نیاز های ورزشی خود را طلب کنند که در استان هرمزگان این مورد بسیار کمرنگ احساس می شود. اگر بتوانیم سطح توقعات مردم را بالا ببریم، خود به خود مردم خواهان عملکرد مناسب تر و فعالیت بیشتر از سوی ما هستند اما در حال حاضر با طیفی از مردم رو به رو هستیم که به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهایشان هستیم.

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان در خصوص رابطه توسعه ورزش با گسترش استعدادیابی در مدارس، خاطرنشان کرد: تاکنون تا آن میزانی که خواسته و اراده آموزش و پرورش و تربیت بدنی در میان بوده است، روابط مناسبی برقرار شده اما این روابط به صورت برنامه ریزی شده نبوده و تنها به برخی از تفاهمات موردی برمی گردد.

وی ادامه داد: ورزش در ایران از مدارس آغاز شد که به بیش از 80 سال پیش باز می گردد و تمامی رشته های ورزشی از درون مدارس شکل گرفتند. اگر شاهد پیشرفت اصولی بودیم به همین دلیل بود و متأسفانه در حال حاضر در تمامی کشور ورزش مدارس افت داشته است و تنها به استان هرمزگان مربوط نمی شود.

باقری با اشاره به تعاملات برقرار شده با اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص توسعه ورزش مدارس، افزود: در استان هرمزگان تعاملات مناسبی در خصوص امر ورزش در مدارس وجود دارد اما توسعه ورزش در مدارس به نگاه کلان و کشوری بر می گردد که در حال حاضر بین وزرات آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی تفاهم نامه ای در حال انعقاد است که در زمینه رشد ورزش مدارس حرکت بزرگی است.

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه اداره کل تربیت بدنی هرمزگان به تخصصی کردن مربیان ورزش مدارس، ابراز کرد: در سال جاری یک دوره کلاس ویژه مربیان ورزش مدارس را در دستور کار داریم تا به صورت رایگان این افراد جهت استعدادیابی دانش آموزان در مدارس آموزش دهیم.

وی با تقدیر از اقدام هیأت شنا در آموزش رایگان دانش آموزان در رشته شنا، عنوان کرد: نشست تخصصی با هیأت شنا برگزار کردیم و برنامه های مناسبی در امر توسعه این رشته ورزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با ایجاد تعاملات مناسب با آموزش و پرورش توانسته ایم قول همکاری از این دستگاه دولتی در همگانی کردن شنا در مدارس را بگیریم. تمامی هیأت ها باید این حرکت هیأت شنا را الگویی مناسب برای خود قرار دهند زیرا از مدارس می توان افراد توانمندی را به سمت رشته های مختلف کشند که در سایر سطوح این امر غیرممکن است.

منافع ورزش استان بیش از منافع اداره کل تربیت بدنی است

باقری با اشاره به اینکه منافع ورزش استان هرمزگان بیش از منافع اداره کل تربیت بدنی و اشخاص است، اضافه کرد: از پیگیری اصحاب رسانه در خصوص مشکلات ورزش استان تشکر می کنم زیرا هرچه ورزش به چالش کشیده شود، به سود آن است و به اجبار هم شده به سمت پیشرفت حرکت می کند.در برخی از زمینه ها نتوانسته ایم نیاز های مردم را برطرف کنیم که این موارد را اصحاب رسانه می توانند با تعامل با دستگاه ورزش مطرح کرده و به نوعی بازوی اجرایی اداره کل تربیت بدنی در بحث توسعه ورزش در استان هرمزگان باشند.

معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی استان هرمزگان در پایان با اشاره به نگاه مثبت شهرداری بندرعباس در بحث تیمداری ورزشی، گفت: با وجود دید حمایتی این نهاد از ورزش، متأسفانه پروانه ای مبنی بر رسمی بودن باشگاه شهرداری بندرعباس در اداره کل تربیت بدنی استان وجود ندارد. این موضوع از طریق سه بار نامه نگاری به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گوشزد شده است و تازه این سازمان در حال ثبت باشگاه شهرداری است(!!) در مورد اینکه نداشتن پروانه امری قانونی بوده یا خیر، موضوعی است که به فدراسیون های ورزشی مربوطه برمی گردد که اجازه فعالیت شهرداری را بررسی می کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ


آن هایی که در عملکردشان روبه جلو حرکت نکرده اند به طور حتم منتظر برکناری خود باشند.

در جابه جایی یا بقای روسای هیأت ها کاری به پست فرد مذکور نداریم و برایمان اهمیت ندارد که وی مدیر دولتی باشد یا یک پیشکسوت ورزشی و تنها عملکردشان شاخص ارزیابی است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:53 ق.ظ


حجی زواره در مورد حضورش درتیم شهرداری بندرعباس نیز گفت : تیم خوبی را در اختیار داریم که همان نفرات فولاد ماهان هستند و امیدوارم نتیجه مطلوبی را همانند سال گذشته بدست آوریم .
aghayone shardar va modire tarbiyat bedani khob bekhonid va cheshatono baz konid bebinid ke bazikone shardari chi dare mige. time folad esfahano kardan shrdari aghayone danesh deleshon khoshe ke tim daran ina hamashon bachehaye esfahane ke to shareshon daran tamrin mikonan va har 2 hafte mian beraye bandar bazi mikonan va nafesh beraye bsfahane na bandar aghayon be dade bandar berasin inghadar cheshatono nabandin baba base dege

IN FAJE HASTESH BAVAR KONID POLE BIZABONE SHARDARI RO DARAN MIRIZAN TO DAHANE FOLADE ESFAHAN AGHAYE SHARDAR TAVAJO KONID LOTFAN BE IN MATLAB KHEILI MOHEME

shakeri پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:03 ب.ظ

Lotfan age in matlab bala ra age tonestin be shardar ya modire tarbiat bedani enteghal bedin chon fekr konam aghayon be khabaran ke pole bizabone mardome bandar dare mire to jipe folade esfahan
ba tashakore faravan az chape matlabe bala

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد