دستان بگوویچ به لیگ برتر می رسد؟

تیم آلومینیوم هرمزگان،نماینده استان هرمزگان در مسابقات فوتبال لیگ دسته اول آزادگان روز جمعه(دوم مهرماه)در کارزار شیراز نبرد سختی با برق شیراز دارد و می توان شاهد بازی زیبایی در هفته اول باشیم.

تیم آلومینیوم هرمزگان که سومین حضور خود در مسابقات لیگ دسته اول آزادگان را تجربه می کند،در این فصل تنها هدف خود را صعود به لیگ برتر اعلام کرده است و جز رسیدن به آن هیچ چیز دیگری مسوولان این باشگاه و هوادارنش را ارضا نمی کند.

در همین راستا در این گزارش به عملکرد دو فصل گذشته تیم آلومینیوم هرمزگان و برنامه فصل جاری این تیم می پردازد.

فصل اول

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سیزدهم مردادماه سال 87 باشگاه فولاد هرمزگان را که با غلبه بر تیم نیروی محرکه قزوین توانسته بود از لیگ دسته دوم کشور به لیگ دسته اول صعود کند به یکی از کارخانجات خود به نام آلومینیوم المهدی هرمزگان انتقال امتیاز داد و  با نام این کارخانه وارد مسابقات لیگ دسته اول کشور شد.

این تیم که با سرمربیگری عباس سرخاب به این موفقیت رسیده بود،فصل اول را با این مربی بومی آغاز کرد و با توجه به آنکه چندان امیدی به صعود در این تیم دیده نمی شد با جذب نیروهای بومی، توانست فصل نسبتأ موفقی را پشت سر بگذارد.

در این فصل آلومینیوم که برای نخستین بار تجربه حضور در این سطح از مسابقات فوتبال کشور را تجربه می کرد از همان ابتدای فصل در رده های میانی جدول قرار داشت و تا انتهای فصل به این روند ثابت خود ادامه داد و سرانجام با کسب رتبه نهمی به کار خود پایان داد تا بتواند در اولین فصل حضور خود در مسابقات فوتبال لیگ دسته اول ایران و استفاده از نیروهای بومی،نماینده شایسته ای برای استان هرمزگان باشد و نتیجه آن حضور مجتبی روشنگر سنگربان این تیم در پایان فصل در تیم شاهین بوشهر لیگ برتری بود.

فصل دوم

در جشنی که در پایان فصل نخست به مناسبت بقای تیم آلومینیوم گرفته شد،طبق شنیده ها صحبت هایی از جانب عباس سرخاب گفته شده است که منجر به برکناری وی در پایان فصل شد و این مربی بومی که پس از این برکناری بارها مصاحبه های تندی علیه مسوولان آلومینیوم انجام داده بود،چاره ای جز کنار رفتن از تیم آلومینیوم نداشت.

پس از برکناری سرخاب،خبر حضور جواد زرینچه هواداران آلومینیوم را متعجب کرد زیرا این بازیکن سابق تیم استقلال در فصل پیش با محرومیت 6ماهه از نشستن روی نیمکت مواجه شده بود و با دانستن این مطلب مذاکره با این مربی از جانب مسوولان آلومینیوم هرمزگان جای تعجب داشت و با عدم بخشش از سوی فدراسیون فوتبال،زرینچه ای که تیم آلومینیوم به صلاح دید او بسته شده بود و بازیکنان را در دو اردوی تهران و اردبیل همراهی کرده بود،با بی مهری کنار گذاشته شد تا این مربی در مصاحبه خود از آمدن به بندرعباس ابراز پشیمانی کند.

اما صید تازه نیمکت آلومینیوم کسی جز مرد کروات باسابقه کشورمان نبود،وینگو بگوویچ سرمربی سابق تیم های فولاد خوزستان،پیروزی تهران،داماش گیلان و پاس همدان با آمدن به بندرعباس و بستن قراداد با تیم آلومینیوم در کمتر از دو هفته به شروع مسابقات عهده دار نیمکت نماینده طلایی پوش هرمزگان شد.

تیمی را که زرینچه بسته و بگوویچ روانه بازی ها کرده بود به خوبی توانست خود را در دل هواداران جا بیاندازد تا دیگر کسی در فکر برکناری سرخاب نباشد و مشکلات حاشیه ای پیش نیاید.

آلومینیوم به خوبی رقبا را از پیش روی برمی داشت و بین مکان های اول و دوم گروه دوم مسابقات لیگ دسته اول آزادگان جابه جا می شد تا نشان دهد برای صعود به لیگ برتر درحال جنگیدن است.

تیم های برق شیراز،داماش گیلان،نفت تهران و آلومینیوم هرمزگان،چهار رقیب جدی در این گروه بودند که رقابت نفسگیری تا هفته پایانی برای صعود به لیگ برتر داشتند که بازی های هفته های پایانی را بسیار حساس می کرد به طوری که در دو هفته مانده به پایان فصل،بازی دو تیم نفت تهران و آلومینیوم هرمزگان در زمین دانشگاه تهران نبرد حساسی را بوجود آورد که در پایان 96 دقیقه تلاش دو تیم، این تیم تهرانی بود که با پنالتی دقیقه 95 خود بر نماینده طلایی پوش هرمزگان فایق آمد.بازی که به دلیل درگیری هواداران دو تیم به دستور سعید مظفری زاده نیمه تمام باقی ماند و نماینده استان هرمزگان که در این سفر از هیچ کدام از اهالی رسانه بهره نمی برد(گلایه ای از جانب قشر خبرنگاران ورزشی که تاکنون مسوولان دو باشگاه آلومینیوم و شهرداری توجه ای به آن ندارند!!!) با محکوم جلوه دادن هواداران هرمزگانی توسط باشگاه نفت و رسانه های وابسته به این باشگاه،سر نماینده هرمزگانی به نوعی بریده شد و با ازدست دادن این امتیاز مهم، تیم نفت به جای آلومینیوم شانس صعود به لیگ برتر را بدست آورد و بازهم هرمزگان از داشتن نماینده ای در لیگ برتر محروم شد و آلومینیوم در جایگاه چهارم گروه دوم مسابقات قرار گرفت.

آیا بگوویچ آروزی 20 ساله مردم هرمزگان را محقق می کند؟

در این فصل باشگاه آلومینیوم از همان ابتدا هدف خود را صعود به لیگ برتر اعلام کرد و با جذب نفراتی چون اویس کردجهان،داوود سیدعباسی،احمد مومن زاده و حمید شرفی این صحبت را بیشتر از گذشته به حقیقت تبدیل کرد اما برخی شایعات مبنی بر منشوری بودن بگوویچ هواداران این تیم را دچار نگرانی می کرد که با بسته شدن قرارداد این مربی کروات با تیم آلومینیوم پرونده تمامی شایعات بسته شد.

این تیم در بازی های تدارکاتی به خوبی توانست بر حریفان خود غلبه کند و تحسین امیر قلعه نویی(سرمربی سپاهان اصفهان) را به ارمغان آورد و نشان دهد بگوویچ در این فصل تیمی را مطابق با خواسته های خود بسته که توانایی حضور در لیگ برتر را دارد.

در این فصل هواداران آلومینیوم هرمزگان بیش از فصل پیش به آینده این تیم امیدوارند و جز صعود به لیگ برتر، اتفاقی دیگر را برای طلایی پوشان هرمزگانی نمی خواهند و باید دید تیمی که در سومین فصل حضور خود توانسته نامی را در بین تیم های حاضر در لیگ دسته اول دست و پا کند،می تواند طلسم بیست ساله نبود یک تیم هرمزگانی در سطح اول فوتبال کشور را بشکند یاخیر که البته با توجه به حضور تیم های استقلال اهواز،برق شیراز و داماش گیلان نمی توان نبرد آسانی را برای نماینده هرمزگان در این مسابقات متصور بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد