تفکرات آرژانتینی در محاصره شهرداری بندرعباس

در حالی که از فردا (پنجشنبه 1 مهرماه)مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران (جام آزادگان) در گروه اول مسابقات آغاز می شود،تیم شهرداری بندرعباس تمامی نگاه ها را به خود جلب کرده است و با جذب نفرات سرشناس سعی در مبارزه با رقیبان خود جهت صعود به لیگ برتر را دارد.

تیم شهرداری بندرعباس که در چهار فصل حضور خود در مسابقات لیگ دسته اول با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است در این فصل با جذب کادرفنی آرژانتینی،طبق گفته مسوولان از همان ابتدا برای قرار گرفتن در جمع مدعیان خواهد جنگید.

در همین راستا  در گزارشی به شرح مختصری از وضعیت تیم شهرداری بندرعباس طی چهار فصل گذشته می پردازد.

فصل اول

در سال 85 بود که زمزمه های حضور یک نماینده از شهرستان بندرعباس در مسابقات لیگ دسته اول شنیده می شد و از آنجا که تیم استقلال کیش به عنوان نماینده استان هرمزگان در این مسابقات حضور داشت و قصد فروش امتیاز آن از جانب مسوولان تیم استقلال کیش بارها اعلام شده بود، تحقق این شایعه بیش از پیش به حقیقت تبدیل می شد.

سرانجام تیم استقلال کیش با فروش امتیاز خود به شهرداری بندرعباس پس از سال ها شهر بندرعباس را صاحب سهمیه ای در لیگ دسته اول آزدگان کرد تا شور و حرارتی که پس از سقوط تیم مسعود بندرعباس در سال های گذشته از لیگ های کشوری، از بین رفته بود، باری دیگر در خانه های مردم بندرعباس وارد شود.

مسوولان باشگاه شهرداری با قرار دادن مجید نامجو مطلق در رأس کادرفنی خود و جذب نفراتی چون ادموند بزیک،اسماعیل حلالی،محمدرضا مهدوی نام خود را بر سر زبان ها انداخت تا سایر رقبا با ترس از نام بازیکنان و کادرفنی تیم شهرداری به میدان مسابقه گام بگذارند.

فصل برای تیم شهرداری به خوبی آغاز نشد و  تنها 2 امتیاز از سه بازی حاصل تلاش این تیم بود تا نگرانی ها را از خرج بیهوده مسوولان شهرداری بندرعباس بیشتر کند.

تقارن ماه مبارک رمضان با مسابقات لیگ دسته اول و تعطیلی یک ماهه مسابقات بهترین فرصت برای شاگردان نامجو مطلق بود تا بهترین استفاده را برده و پس از آغاز مجدد بازی ها با کسب بهترین نتایج ممکن خود را به عنوان تیمی مدعی معرفی کنند.شرایط به خوبی پیش می رفت که به یکباره در تعطیلات نوروز اعلام شد،نادر دست نشان جایگزین مجید نامجو مطلق در رأس کادرفنی تیم شهرداری شده است و این خبر بهت هواداران هرمزگانی را به همراه داشت که چرا فردی که باعث قرار گرفتن تیم شهرداری در مکان اول گروه خود شده است باید تعویض شود و مسوولان در پاسخ تنها عدم همکاری نامجو مطلق با مسوولان شهرداری را باعث این برکناری دانستند.

باحضور دست نشان و بوجود آمدن اختلاف در بین بازیکنان،تیم شهرداری روز به روز نتایج ضعیف تری می گرفت و این امر منجر به باختن قافیه در مسابقات پلی آف شد به طوری که در چهار بازی رفت و برگشت،دو تیم پگاه گیلان و راه آهن تهران شکست سختی بر تیم شهرداری بندرعباس وارد کردند و این تیم نتوانست با صرف هزینه های گزاف به لیگ برتر صعود کند.

فصل دوم

در آغاز فصل 86- 87 بسیاری از بازیکنان فصل گذشته تیم شهرداری این تیم را ترک کردند و مسوولان تیم برای رسیدن به فردی مناسب جهت هدایت تیم خود با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی به سراغ مربیان بزرگی چون منصور پورحیدری،فراز کمالوند،بیژن ذوالفقارنسب و محمدرضا کربکندی رفتند و سرانجام با گزینه آخر خود به توافق رسیدند.با آمدن کربکندی نحوه تفکرات در جذب بازیکنان از تجربه به جوانی و انگیزه تغییر پیدا کرد و بازیکنانی چون ابراهیم محمدی،گیورگ استراتولات و داوود حقدوست راهی تیم شهرداری شدند و آرمناک پطروسیان مسوول محافظت از دروزاه تیم شهرداری بندرعباس شد.

با برگزاری اردو در تهران و کسب نتایج قابل توجه و توقف تیم های دانشجویان ایران،سپاهان اصفهان و استقلال تهران همگی طرفداران شهرداری به آینده تیم خود امیدوار شدند و در آغاز مسابقات تیم شهرداری با کسب پیروزی های متوالی در صدر جدول قرار گرفت اما این خوشحالی ها نیز دیری نپایید که به ناراحتی تبدیل شد.

در نیم فصل دوم تیم شهرداری با در پیش گرفتن سیر نزولی مکان اول خود را با مکان ششم تعویض کرد تا دیگر طرفدران بویی از آن تیم قدرتمند نیم فصل اول را حس نکنند تا جایی که کربکندی در مصاحبه های خود حضور برخی افراد در کنار تیم شهرداری و بازی نکردن طبیعی برخی از بازیکنان را علل ناکامی نماینده هرمزگان دانست و در پایان فصل مرد اصفهانی نیمکت شهرداری بندرعباس بزرگترین شکست خورده فصل لقب گرفت.

فصل سوم

در این فصل مسوولان باشگاه شهرداری بندرعباس،قید خرج هزینه های سنگین را زدند و سعی در جوانگرایی تیم خود با جذب نصرت ایراندوست به عنوان سرمربی کردند البته در ابتدا صحبت از جذب محمد رحیمی دستیار همیشگی مربیان تیم شهرداری به میان آمد که به یکباره با استعفای وی به دلیل مشکلات شخصی (بخوانید شخصی!!!)ورق به نام ایراندوست برگشت.

در ابتدا صحبت از بومی گرایی و توجه به بازیکنان استان هرمزگان بود اما با گذشت دو هفته از تمرینات نه تنها نیروی بومی جدیدی نیز دیده نشد حتی نفرات گذشته تیم شهرداری هم از تعدادشان کاسته شد.

با تمامی این اوصاف فصل آغاز و شهرداری از همان ابتدا معلوم بود تنها زنگ تفریح تیم های گروه خود خواهد بود و با کسب ضعیفترین نتایج ممکن شهرداری در آستانه سقوط قرار گرفت.بازیکنانی که تنها در زمین مسابقه راه می رفتند و هیچ انگیزه ای از خود نشان نمی دادند،باعث قهر تماشاگران با تیم شهرداری شد و ورزشگاه خالی و نتایج ضعیف باعث از بین رفتن انگیزه فوتبال در بین مردم استان هرمزگان شده بود تا اینکه مسوولان شهرداری مجبور به استفاده از محمد رحیمی و برکناری ایراندوست شدند.

رحیمی که در ابتدای فصل از مشکلات شخصی سخن می گفت حال عدم درایت مسوولان تیم شهرداری را باعث عدم عقد قرارداد با تیم شهرداری در آن موقع دانست و پذیرفتن این پست در شرایط کنونی را تنها وظیفه خود برای خدمت به مردم استان هرمزگان داسنت.

با آمدن رحیمی تیم متحول شده شهرداری توانست با کسب نتایج در خور شأن نام خود خود را از رده دوازدهمی به دهم برساند و از سقوط به لیگ دسته دوم بگریزد.

حال پس از گذشت سه فصل همه مردم به برنامه ریزی سه ساله و قول مسوولان شهرداری برای صعود به لیگ برتر می نگریستند و تنها چیزی که به ذهنشان می رسید این بود که آیا اصلآ برنامه ای در کار بوده است؟!

فصل چهارم

فصلی که تمامی مردم تا لحظه آخر نمی دانستند آیا شهرداری در این فصل حضور پیدا خواهد کرد یا به انحلال کشیده می شود.با انتخاب شریف شریفی نژاد به عنوان شهردار بندرعباس و صحبت او در خصوص حمایت از تیم فوتبال شهرداری بندرعباس، حضور این تیم در مسابقات لیگ دسته اول آزادگان قطعی شد و انتصاب ارسطو جهانداری که سابقه مدیریت تیم های استقلال اهواز و هیأت فوتبال استان هرمزگان را برعهده داشت،به عنوان رییس سازمان فوتبال شهرداری می رفت که شهرداری را دارای یک ساختار مدیریتی صحیح کند.

جهانداری در همان ابتدای کار با انتخاب عباس سرخاب مربی برکنار شده آلومنییوم هرمزگان که در آن روزها نقل صحبت تمامی محافل ورزشی بود، نشان داد توجه و استفاده از نیروی بومی را در دستور کار خود دارد.

سرخاب با آمدنش به شهرداری خون تازه ای را وارد این تیم کرد و بازیکنان جوان بومی استان را به خدمت گرفت و تعداد بومی های شهرداری از یک نفر به 13 نفر رسید.

در حالی که سرخاب قول صعود به لیگ برتر را نمی داد،جهانداری در مصاحبه های خود تیم شهرداری را شایسته صعود به لیگ برتر و حضور در جمع مدعیان فوتبال کشور می دانست.

با تمامی این تفاسیر لیگ آغاز و شهرداری با شکست صنعت نفت آبادان در بندرعباس جاپای خود را در بین مدعیان گروه اول مسابقات محکم می کرد تا اینکه مصدومیت سه بازیکن کلیدی شهرداری بندرعباس از جمله صمد اکبری(مرد سه گله مسابقات تا هفته سوم)،تیم شهرداری که نیمکت آنچنان قوی را در خو نمی دید،به سختی انداخت و سیر نزولی نماینده نارنجی پوش هرمزگان آغاز شد و در همین موقع بود که جهانداری بواسطه عدم تحقق وعده های مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر بندرعباس از سمت خود استعفا داد.

در اواسط نیم فصل دوم بود که عدم پداخت مطالبات کادرفنی و بازیکنان تیم شهرداری باعث ایجاد درگیری بین مسوولان شهرداری و عباس سرخاب شد تا جایی که سرخاب در مصاحبه هایش بارها با زیر سوال بردن مسوولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس،عدم نتیجه گیری تیم را به آن ها ارتباط داد تا با تغییر شریف شریفی نژاد و نبود شخصی حمایت کننده از سرخاب وی که به انتقاد از مسوولان شهرداری می پرداخت،از این تیم بواسطه مسایل انضباطی اخراج و دستیار پرتغالی خود را به عنوان سرمربی بر روی نیمکت شهرداری به عنوان سرمربی ببیند.

با پایان فصل چهارم حضور تیم شهرداری و حضور این تیم در بین 8 تیم بالای جدول،بار دیگر وعده صعود به لیگ برتر محقق نشد و شهرداری بندرعباس ناکام بزرگ چهار فصل اخیر لیگ دسته اول آزادگان لقب گرفت.

آیا دانش آرژانتینی به کمک شهرداری می آید؟

9 اردیبهشت ماه سال 89 روزی سرنوشت ساز برای تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بود،زمانی که جواد سلطان زاده رأی اعتماد اعضای شورای شهر بندرعباس را برای نشستن بر روی صندلی شهرداری بندرعباس گرفت اما تا نشستنش بر روی این صندلی دو ماه زمان نیاز بود تا تکلیف حضور یا عدم حضور تیم فوتبال شهرداری بندرعباس به آمدن او عجین شود.

در حالی که تنها یک ماه به آغاز فصل جدید لیگ دسته اول آزادگان نمانده بود،شهردار بندرعباس در جلسه ای مطبوعاتی با معرفی یک کادرفنی آرژانتینی برای هدایت تیم شهرداری بندرعباس در این فصل تمامی نگاه ها را به سمت خود جلب کرد.کارلوس فابین لب و همکارانش در این فصل به گفته مسوولان شهرداری بندرعباس سعی در قرار دادن نارنجی پوشان در جمع مدعیان دارند.

حضور چهره های سرشناسی چون امیرخلیفه اصل،مصطفی مهدی زاده،مصطفی بیژنی،نادر غبیشاوی و محمد مطوری و جذب سه بازیکن آرژانتینی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران باعث شده است که مردم هرمزگان به این تیم امیدوار شوند و در آخرین مصاحبه مدیرعامل مقاومت سپاسی ترس رقبا از تیم شهرداری را می توان مشاهده کرد.

امیدواریم در این فصل که دیگر کسی قولی از صعود به لیگ برتر نداده است،حداقل حضور در جمع مدعیان و ارایه بازی های زیبا بتواند به حضور تماشاگران در ورزشگاه تختی بندرعباس و حمایت از نماینده استان هرمزگان منجر شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد