خون جدیدی در هیأت تکواندو باید تزریق شود

ورزش تکواندو از سال 55 با تدریس استاد چانگ مانگ ژیل وارد استان هرمزگان شد و دسترنج این استاد کره‌ای به وجود آمدن 17 کمربند مشکی بود و تا سال‌های سال تکواندو هرمزگان حرف اول را در کشور می زد تا جایی که اولین مدال جهانی و المپیک این رشته از آن تکواندوکاران هرمزگانی است و در اولین تیم اعزامی به مسابقات جهانی از جمع 8 نفر 3 هرمزگانی در ترکیب تیم ملی بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خلیج فارس،با توجه به تنزل چند سال اخیر ورزش تکواندو در هرمزگان و عدم حضور نماینده ای از استان حتی در مسابقات انتخابی تیم ملی (با توجه به حضور حداقل یک نماینده هرمزگان در تیم های ملی در رده های سنی مختلف در سالیان پیش) خبرگزاری ایسنا در سلسله گفت و گو هایی علل این موضوع را بررسی می کند تا شاید بتوان در آینده جلوی این افت را گرفت. 

سومین میهمان این مبحث یکی از مربیان باسابقه ورزش تکواندو استان هرمزگان در باشگاه آبفا بندرعباس است که سابقه کسب مقام های مختلف قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف را داراست.

“حیدر امیریان نژاد” در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه خلیج فارس گفت: جایگاه تکواندو هرمزگان در کشور از بین رفته است و زنگ خطر نابودی این رشته ورزشی در استان شنیده می شود؛ انگار کسی نمی خواهد این صدا را بشنود یا خود را به نشنیدن می زنند.

وی با اشاره به حضور چندین ساله تیم شهرداری بندرعباس در لیگ برتر تکواندو کشور، افزود: این تیم در طول این چند سال، تنها از نیروهای غیربومی بهره برده و بازیکنان بومی در حاشیه قرار گرفته اند.از طرف دیگر تنها برای حفظ آبرو و اینکه به اذهان عمومی تلقی کنند که این تیم از نیروی بومی هم استفاده می کند، با آن ها قرارداد می بندند.

این مربی تکواندو با گلایه از عدم وجود مربیان دارای دانش روز تکواندو در استان هرمزگان، اظهار کرد: باید از مسوولان هیأت تکواندو هرمزگان پرسید چند مربی دارای مدرک مربیگری در استان وجود دارد و همان تعداد اندک مربی که تنها برای عشق و علاقه در سالن های ورزشی مشغول به تربیت تکواندوکاران نونهال و نوجوان هستند،به دلیل فشارهای هیأت تکواندو دست به کناره گیری از فعالیتشان زده اند و باشگاه های تکواندو به سمت تعطیلی پیش می روند.

امیریان نژاد با اشاره به نبود روحیه انتقاد پذیری در هیأت تکواندو، خاطرنشان کرد: زمانی که شخصی به انتقاد از عملکرد هیأت تکواندو می پردازد به جای آنکه مسوولان هیأت از این انتقاد استقبال کنند و به فکر برطرف کردن مشکلات باشند، فرد مذکور را ترسانده و سعی در برخورد شخصی دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: اولین اقدامی که باید در یک واحد مدیریتی صورت گیرد، ارایه راهکار و داشتن برنامه برای به انجام رسیدن اهداف اولیه آن واحد مدیریتی است که متأسفانه در هیأت تکواندو هرمزگان به جای نگاه به کارنامه و علم شخص، بر روی رابطه فرد با رییس هیأت توجه می شود و از کسانی که مدت ها از فعالیت های تکواندو و علم روز این ورزش به دور مانده اند، استفاده می شود که این نشان دهنده جذب افراد بله قربان گو به جای افراد منتقد و فنی است و به همین دلیل باید خون جدیدی در هیأت تکواندو تزریق شود تا بتوان تکواندویی که رو به افول است را دوباره احیا کرد.

امیریان نژاد با اعلام اینکه تاکنون نمی داند محل دفتر هیأت تکواندو هرمزگان در کجا قرار دارد، بیان کرد: رییس فعلی هیأت تکواندو بیش از 20 سال است که سکانداری این پست را یدک می کشد و دیگر نمی توان راهکار نوینی در برنامه های او دید و سال هاست که هیأت تکواندو در جای خود مانده است در حالی که دیگر استان های کشور رو به جلو گام برداشته اند.

این مربی تکواندو در خصوص گفته های رییس هیأت تکواندو استان هرمزگان مبنی بر عدم همکاری باشگاه های استان در برگزاری آزمون کمربند، خاطرنشان کرد: بعد از چهار سال هیأت تکواندو با فشارهای باشگاه های تکواندو، اقدام به برگزاری آزمون کمربند کرد که با مشکلات بسیار از جمله خرید بلیت فرد آزمون گیرنده، این کار انجام شد که با مساعدت باشگاه آبفا محل اقامت و تغذیه شخص آزمون گیر بر عهده این باشگاه قرار گرفت و نهایت همکاری نیز صورت پذیرفت که با کمال تعجب رییس هیأت تکواندو استان هرمزگان در مصاحبه تلویزیونی خود با نادیده گرفتن این اقدامات، تمامی باشگاه های استان هرمزگان را به عدم همکاری با این هیأت در خصوص برگزاری آزمون متهم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از پیشکسوتان در هیأت تکواندو هرمزگان معنایی ندارد، گفت: سالی یک بار جلسه برگزار می شود که در آن نیز تنها در خصوص بانک اطلاعاتی ورزش تکواندو آموزش هایی ارایه می شود اما خبری از همفکری و تبادل نظر در این جلسات دیده نمی شود و تنها انگار همان چند نفر که در رأس هیأت تکواندو قرار دارند، توانایی تصمیم گیری دارند و مابقی پیشکسوتان تنها باید خانه نشین باشند و به تعریف از آن ها بپردازند.

نظرات 10 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.haena.mihanblog.com

سلام
خیلی وبلاگت توپه
مطالبت باحاله
دمت گرم
راستی منم وبلاگ دارم با تبادل لینک چطوری؟؟؟
اگه موافقی منو به این نام لینک کن بعد خبر بده
تفریح و سرگرمی با هاینا

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ب.ظ

این آقایون چندین ساله که تیمهای مختلف از جبل بر بگیر تا شهرداری چه نتیجه ا ی گرفتن با این تیمها هیچ جز حیف مال کردن هزینه وقتی نتیجه نمیگیرید باید کنارگذاشته شوند کار به مدال و تجربه نیست.این رسم همه جای دنیاست

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ب.ظ

be kohyar dadgar bego cheshato abz kon agha hame narahatan inghadar bago meisam baba meisam ro velesh kon hey chasbidin be tajrone va gharemani jahan baba che madali ina ovordan hichi nayovordan bad az 10 sal fariborz ye boronz ovord va farjam ke hich madali ham nadare va on feisal ham hamintor alaki khodeshoni bozorg mikonan
zarin kola ke madal bishtar dare ke az in aghayon chera hey tarif az khodeshon mikonan inghadar berin kenar dege har ja ke pol bashe danesh ina ham hastanbe kasi ejaze ye harf zadan nemidan dame har kas garm ke in mosahebeharo ra endakhte damet garm bezar mardom befahmanke che khabare

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:20 ب.ظ

کجای دنیا کسی 20 سال توی یک سمت جا خوش میکنه آقای دانش

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:26 ب.ظ

دم هر کسی گرم که این گزارش را انجام داد واقعاً کار خوبی هستش بذار مردم بفهمن که چه خبره

وبلاگ عکس هنری وخبری )پلک) سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ http://palk.blogsky.com

به نام خدا با سلام واحترام مدیر محترم وبلاگ
امروزه عکس و عکاسی، بیشتر از آنکه یک هنر باشد، رسانه ایست گویا و پویا، برای معرفی فرهنگ ها و افکار و عقاید مختلف، عکاسی رسانه و هنریست که نیاز به زبان ندارد و هر کس با هر زبانی میتواند به وسیله آن با دیگر ملل و فرهنگ ها گفتگو کند. ما عکاسان جوان (میرزا علی رضا ذاکری و مجتبی کمالی)در این فتوبلاگ قصد داریم که به عکس های مربوط به حوادث، اماکن تاریخی مذهبی یا چشم اندازها و ... بپردازیم. قضاوت در این که چقدر در انجام این کار موفق خواهیم بود، با شماست. سعی بر این است که با کمترین امکانات عکاسی، بهترین نتیجه را به دست آوریم.برای رسیدن به این هدف ما را با .................... لینک کردن ........................ به نام عکاسان جوان (پلک)....................................... یاری کنید. نظرات و انتقادات شما عزیزان برای ما، (در ادامه) رهبر و راهنما خواهد بود با تشکر وبلاگ عکس هنری وخبری (پلک)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:33 ب.ظ

بابا مگه یک نفر چقدر می تونه مدیر موفقی باشه که این اقا 28 ساله هیئت ول نمی کنه بره اب هم که ابه اگه این مدت یک جا بمونه می گنده چه برسه به این اقا . بابا ورزشکارها همه خسته شدن بزارین نفسه راحتی بکشن

/////////////// یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ق.ظ http:///////////

آقای دانش خجالت هم چیز بدی نیست والله

امیر حسین رییسی سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ

عالیه من هم یکی از شاگرد های استاد امیریان هستم

هیئت تکواندو شهرستان شوشتر پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ http://www.taekwoondo.blogfa.com/

سلام /با تشکر از راه اندازی وب قشنگتون امیدوارم موفق باشید اگه امکان داره برای شما لینک ما رو هم داخل سایتتون بزارید یه سری هم به ما هم بزنید نظر هم یادتون نره به امید دیدارورزشکار /

farzad_glk_200@yahoo.com ایمیل

http://www.taekwoondo.blogfa.com/


وبلاگ جامع تکواندو شهرستان شوشتر

هیئت تکواندو شهرستان شوشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد