هدف از ارسال نامه به تربیت بدنی، جابه جایی مدیرکل تربیت نبود

رییس هیأت بدمینتون هرمزگان گفت: به کارگیری افراد متخصص، راه حل برطرف شدن مشکلات امروز ورزش استان است تا این افراد بتوانند به صورت ریشه ای و اصولی معضلات را در تمامی رشته ها شناسایی نموده و برای رشد هیأت ها تلاش کنند.

محمدرضا تهرانی  افزود: تربیت بدنی به عنوان متولی و هیأت های ورزشی به عنوان بازوان اجرایی این اداره کل در عرصه ورزش استان فعالیت می کنند و هیأتی که می خواهد به عنوان یک بازو فعالیت کند، نیاز به قدرت دارد که در ظرف این دوسال به هیأت بدمینتون نه قدرتی داده شد و نه حرکت خاصی جهت رشد این رشته از سوی تربیت بدنی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تنها 40میلیون ریال از اداره تربیت بدنی به حساب هیأت بدمینتون واریز شده است، ادامه داد: در پایان سال 88 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را شهر بندرعباس برعهده داشت که در این مسابقات هیأت بدمینتون 100میلیون ریال هزینه کرد و تنها بحث اسکان ورزشکاران وسایر مسوولین این بازی ها برعهده اداره تربیت بدنی بود، قرار برآن شد با پرداخت 10 میلیون ریال از جانب این اداره کل، خوابگاه تربیت بدنی هرمزگان در اختیار ورزشکاران و مسوولین قرار گیرد اما شرایط این خوایگاه به قدری اسفناک بود که تمامی ورزشکاران چه خانم و چه آقا از آن می نالیدند و حتی یک شب آب این خوابگاه به دلیل بدهی اداره تربیت بدنی قطع شد که خود هیأت اقدام به وصل آب این خوابگاه کرد و مجبور شدیم برای مربیان و داوران هتل کرایه کنیم تا به این اندازه در زمینه اسکان خجالت زده نباشیم و در بازدید رییس و دبیر فدراسیون بدمینتون از این مسابقات تنها نقطه ضعف، وضعیت اسکان اعلام شد.

رییس هیأت بدمینتون استان هرمزگان اظهار کرد: در ابتدای سال 89 تقویم ورزشی خود را به اداره تربیت بدنی تحویل دادیم و تمامی موارد اعزام ها و هزینه ها را در آن درج کردیم اما تا این لحظه تنها مبلغ 5میلیون ریال از مانده اعتبار سال 89 به ما پرداخت شده است و معاون مالی اداره کل تربیت بدنی در پاسخ به نپرداختن بودجه سال 89 از عدم پرداخت بودجه سال 89 از سازمان تربیت بدنی به این اداره کل خبر می دهد و سوالی که پیش می آید این است که چرا تربیت بدنی هرمزگان به عنوان دستگاهی باید شناخته شود که توان گرفتن بودجه ندارد زیرا در گرفتن سهم یک درصدی ورزش از دستگاه های دولتی هم اداره تربیت بدنی ضعیف عمل کرده است.

وی با انتقاد از سخنان مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان مبنی بر مستقل شدن هیأت های ورزشی با جذب اسپانسر، تصریح کرد: مگر چند اسپانسر در استان هرمزگان وجود دارد که در وضعیت نبود پخش تلویزیونی و خالی بودن ورزشگاه ها به سمت ورزش می آیند و سرمایه گذاری می کنند؟ تا زمانی که دستگاه ورزش استان خود برنامه ای در این زمینه نداشته باشد نه تنها اسپانسری به سمت ورزش نمی آید بلکه روز به روز نیاز هیأت ها به اداره تربیت بدنی بیشتر می شوند.

تهرانی با بیان اینکه ورزش هرمزگان اگر هم مقامی در المپیاد ایرانیان به دست آورده است صرفآ به واسطه موفقیت های ورزش ووشو بوده است، خاطرنشان کرد: در سایر رشته ها، ورزش هرمزگان چند مدال آورده است که ما به مقام 12 که تنها به خاطر درخشش رشته ووشو بوده است، افتخار می کنیم.

رییس هیأت بدمینتون هرمزگان در خصوص گفته های مدیرکل تربیت بدنی مبنی بر اینکه تعداد افراد مسوول ورزشکار هیأت بدمینتون به بیست نفر هم نمی رسد، بیان کرد: وی چند بار بر سر تمرینات ورزشکاران بدمینتون حاضر شده است که این حرف را به زبان می آورد؟ چگونه می توانیم با 20 نفر لیگ برگزار کنیم؟ در رشته بدمینتون تنها بیست بازیکن حرفه ای در بخش جناح وجود دارد و برای هر سری از مسابقات این مسافت طولانی تا بندرعباس را طی می کنند اما آیا پیش آمده که مقام عالی ورزش استان گاهی برای افزایش انگیزه در مسابقات آن ها حضور پیدا کند؟ تمامی کارهای اطلاع رسانی و نامه نگاری ها در هر مسابقه ای توسط اداره تربیت بدنی صورت می گیرد اما کسی در این مسابقات از اداره تربیت بدنی حضور پیدا نمی کند، انگار ورزش استان متولی ندارد.

وی در خصوص نامه ای که 17 رییس هیأت ورزشی در خصوص مشکلات اداره تربیت بدنی هرمزگان به سازمان تربیت بدنی ارسال کرده اند، گفت: من اولین کسی بودم که این نامه را امضا کردم، در این نامه مشکلات ورزش ذکر شده بود که شامل عدم تحقق بودجه هیأت ها، عدم حمایت از ورزشکاران و مهمترین آن عدم احترام به هیأت ها بود که این نامه ابتدا به استاندار هرمزگان تحویل و سپس به رییس سازمان تربیت بدنی کشور ارسال شد و هدف از نوشتن این نامه، رفع مشکلات ورزش در درون خانواده خود ورزش بوده است.

تهرانی در همین زمینه ادامه داد: خیلی ها فکر کردند که هدف از این نامه، برکناری مدیرکل فعلی تربیت بدنی هرمزگان بوده است و از این مورد بهره برداری کردند اما در همین جا اعلام می کنم به هیچ وجه قصد هیأت ها از نامه نگاری، برکناری مدیرکل تربیت بدنی نبوده است بلکه هدف، برطرف کردن مشکلات بود و اداره تربیت بدنی باید از این حرکت هیأت ها استقبال کند که روسای هیأت ها صادقانه و شجاعانه مشکلات را بیان می کنند نه مثل بسیاری دیگر که همیشه در کنار مدیرکل تربیت بدنی هستند و تنها به فکر ضربه زدن به او هستند.

تهرانی در خصوص برخورد مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان با روسای هیأت های ورزشی تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان وجود دارد عدم احترام مدیرکل تربیت بدنی به روسای هیأت هاست، زمانی که وی با هر هیأتی به مشکل برمی خورد، سعی در کنار زدنش دارد نه برطرف کردن مشکلات آن رشته ورزشی،. نباید مشکلات شخصی را با مشکلات کاری یکسان بدانیم بلکه باید با افق گسترده تر و روحیه انتقادپذیری به مسایل بنگریم.

رییس هیأت بدمینتون هرمزگان اضافه کرد: به طورمثال شهابی پور(رییس هیأت قایقرانی) و سپهرتاج(رییس هیأت ژیمناستیک) زحمات زیادی برای این دو رشته ورزشی کشیده اند و با هزینه شخصی خود سعی در موفقیت ورزش هرمزگان داشته اند اما چگونه با آن ها برخورد شد؟ آیا این برخورد در شأن یک مدیرکل تربیت بدنی است؟ آیا با کنار رفتن شخص از یک هیأت، ورزش به موفقیت می رسد؟ چرا باید با انجام کاری غیر قانونی مجبور به پس گرفتن نامه های خود شود و در هر دو نامه ای که مدیرکل تربیت بدنی برای برکناری دو رییس هیأت قایقرانی و ژیمناستیک ارسال کرده است در پایان مجبور به بی اعتبار کردن آن نامه شده است.

تهرانی با اشاره به بومی سازی در ورزش استان به عنوان یک نیاز مبرم و ضروری، اظهار کرد: در حال حاضر به علت مهاجر پذیری بالای استان هرمزگان، افراد غیربومی در ورزش به فراوانی یافت می شود، بیان این موضوع عدم توجه به افراد غیر بومی نیست بلکه ترویج و جذب افراد بومی به سمت ورزش است و این کار باید فرهنگ سازی و نهادینه شود زیرا مردم هرمزگان کمتر به فعالیت های ورزشی روی می آورند.

وی در پایان گفت: اگر صحبتی در این زمینه صورت گرفت به این خاطر بود که خود را یک هرمزگانی می دانم ، بالارفتن نام هرمزگان در کشور مهم ترین دغدغه من است و جز این هدف به چیز دیگری فکر نمی کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد