خانواده های ورزشکاران ژیمناستیک در مقابل استانداری تجمع کردند

روز پنجشنبه(18شهریور) خانواده ورزشکاران ژیمناستیک با تجمع در مقابل درب استانداری هرمزگان خواستار برخورد استاندار با مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان بدلیل ارسال نامه برکناری رییس هیأت ژیمناستیک استان هرمزگان به فدراسیون این رشته ورزشی شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خلیج فارس،پس از آنکه سه روز پیش مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان نامه ای مبنی بر به رسمیت نشناختن ریاست هیأت ژیمناستیک هرمزگان به فدراسیون ژیمناستیک ارسال و خواستار عزل وی شد،خانواده های ورزشکاران ژیمناستیک با تجمع در مقابل استانداری هرمزگان خواستار رسیدگی به این موضوع و شفاف شدن دلایل این اقدام از سوی مدیرکل تربیت بدنی شدند.

مادر یکی از ورزشکاران ژیمناستیک در استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت:طی هفته جاری بارها با حضور در اداره تربیت بدنی خواستار دیدار با معاون مالی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان شدیم که متأسفانه این فرد با بهانه های مختلف از دیدار با ما سرباز زد و در آخرین مراجعه به اداره تربیت بدنی،وی از این اداره کل خارج و بار دیگر از ملاقات با معترضین به نوعی فرار کرد.

وی که شدیدا به وقایع اخیر این رشته ورزشی معترض بود ادامه داد:زمانی که این بی اعتنایی را از جانب مسوولین اداره کل تربیت بدنی مشاهده شد،از جانب تمامی خانواده هایی که فرزندانشان تحت آموزش ورزش ژیمناستیک قرار دارند،تصمیم گرفته شد با حضور در مقابل درب استانداری این موضوع را با استاندار و سایر مسوولین استان در میان بگذارند تا شاید بتوانند به خواسته خود دست یابند.

این فرد با انتقاد از عملکرد اداره تربیت بدنی طی دو سال گذشته اظهار کرد:در حالی که روز یکشنبه(21 شهریور)چهار نفر از ورزشکاران باید برای مسابقات تعیین سطح کشوری در شهر اصفهان حضور پیدا کنند و به مسابقه با رقبا بپردازند این اداره کل به جای حمایت از آن ها و حضور بر سر تمرینات با اعلام برکناری رییس هیأت ژیمناستیک به نوعی به تضعیف روحیه ورزشکاران می پردازد.

وی تصریح کرد:شخص رییس هیأت برای این سفر از هزینه شخصی خود برای تمامی ورزشکاران بلیط هواپیما گرفته است بدون آنکه اداره تربیت بدنی در این راستا کمک مالی انجام دهد و تمامی هزینه لباس بازیکنان برعهده خانواده ورزشکاران است . نمی دانم چرا تربیت بدنی که هیچ حمایتی انجام نمی دهد به جای تقدیر از رییس هیأت ژیمناستیک به دلیل هزینه کردن در ورزش،نامه عزل او را امضا می کند که واقعأ جای تأسف دارد.

فرد معترض اضافه کرد:تاکنون نشده است طی دوسال گذشته یکی از مسوولین تربیت بدنی هرمزگان با حضور بر سر تمرینات ورزش ژیمناستیک قدری با مشکلات این ورزش آشنا و باعث دلگرمی ورزشکاران شوند.امکان ندارد ورزشکاری در استان رییس تربیت بدنی هرمزگان را بشناسد زیرا این فرد در هیچ مراسمی شرکت نمی کند و مشخص نیست به چه علت وی تا این لحظه با وجود این همه انتقاد همچنان بر مسند قدرت ورزش استان قرار دارد.

شخصی دیگر از تجمع کنندگان با اشاره به وضعیت نامناسب سالن هفت تیر (محل تمرینات ورزش ژیمناستیک در استان هرمزگان)،اظهار کرد:پیست این سالن به شدت نامرغوب و نامناسب است به نحوی که هفته گذشته امیر منصوری بازیکن ملی پوش ژِیمناستیک استان در تمرینات مصدوم و سه ماه خانه نشین شد و هیچ یک از مسوولین ورزش استان حالی از وی نپرسید و با هزینه شخصی در تهران تحت مداوا قرار گرفت و اگر رییس هیأت ژیمناستیک برای مداوای وی تلاش بی وقفه ای انجام نمی داد مشخص نبود چه بلایی بر سر این جوان آینده دار می آمد.

وی ادامه داد:وضعیت روشنایی سالن هفت تیر به نوعی است که هنگامی وارد سالن می شوی انگار وارد غاری شده ای و چراغ قوه ای در دست داری،بارها این مورد از جانب خانواده ها به گوش تربیت بدنی رسیده است که طی دوسال اخیر هیچ تغییری حاصل نشده است.

این فرد اظهار کرد:رییس فعلی هیأت ژِیمناستیک در طول دوسال گذشته با هزینه شخصی یک مربی ارمنستانی که سابقه هدایت تیم ملی را دارد به استان هرمزگان آورد. وی با هزینه شخصی کولرهای سالن هفت تیر را از خاموشی در آورد و با هزینه خود بازیکنان را با هواپیما به سفرهای کشوری اعزام می کند در حالی که تربیت بدنی هیچ حمایتی نمی کند.آیا به جای قدرشناسی از وی باید او را از صحنه ورزش محو کنیم؟

وی با بیان اینکه در گذشته هیچ مسابقه ای در سطح استان برگزار نمی شد،اضافه کرد:از زمان روی کارآمدن رییس فعلی هیأت ژیمناستیک نه تنها مسابقات استانی بلکه مسابقات کشوری در استان هرمزگان برگزار شده است به طوی که هرمزگانی که در کشور همیشه در مکان های انتهایی جدول قرار داشت،درحال حاضر جزو 10 استان برتر کشور قرار دارد.

در ادامه این تجمع نمایندگان معترضین با حضور در دفتر محسن زینلی (مدیرکل دفتر استاندار هرمزگان)مشکلات خود را بیان کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند که در نهایت با صحبت های صورت گرفته با مدیرکل تربیت بدنی،نامه برکناری رییس هیأت ژیمناستیک بی اعتبار محسوب شد تا بعد از پایان مسابقات تعیین سطح اصفهان در جلسه ای با حضور مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان و رییس هیأت ژیمناستیک دلایل و مستندات برکناری وی مطرح وتصمیم گیری  شود.

همچنین خبر می رسد،هاییک(سرمربی ارمنستانی هیأت ژیمناستیک استان هرمزگان) با شنیدن خبر برکناری رییس هیأت ژیمناستیک قصد بازگشت به کشور خود را دارد.

به گزارش ایسنا،این کشمکش ها طی یکسال گذشته همواره وجود داشته است به طوری که سال گذشته مدیرکل تربیت بدنی بار دیگر حکم عزل رییس فعلی هیأت ژیمناستیک را به سازمان تربیت بدنی تحویل داده بود که در نهایت با توجه به اقدام غیر قانونی مدیرکل تربیت بدنی،منجر به پس گرفتن این نامه از سوی وی شد و این بار با توجه به پخش سخنان انتقادی رییس هیأت ژیمناستیک از شبکه استانی مرکز خلیج فارس خطاب به مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان،نامه برکناری وی از ریاست هیأت ژیمناستیک صادر شد و مشخص نیست اقدام عزل رییس هیأت های ورزشی استان که اقدامی غیرقانونی محسوب می شود تا چه زمان باید از سوی مدیرکل تربیت بدنی ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است چندی پیش مدیرکل تربیت بدنی با ارسال نامه ای به فدراسیون قایقرانی خواستار برکناری ابراهیم شهابی پور از هیأت قایقرانی شده بود در حالی که در اساسنامه فدراسیون ها آمده است،عزل یا برکناری روسای هیأتهای ورزشی برعهده مدیرکل تربیت بدنی نیست و تنها مجمع هیأت استان و یا ریاست فدراسیون توانایی برکناری رییس هیأتی را دارا هستند که با توجه به این موضوع به نوعی می توان نامه مدیرکل تربیت بدنی مبنی بر برکناری رییس هیأت ژمناستیک را فاقد اعتبار قانونی توصیف کرد.

چندی پیش نیز 17 نفر از روسای هیأت های ورزشی استان هرمزگان با امضای نامه ای خواستار برخورد با مدیرکل تربیت بدنی استان شده بودند که تمامی این موضوعات نشان از وضعیت بغرنج ورزش هرمزگان دارد. باید دید تاچه زمانی کشمکش های بین مدیرکل تربیت بدنی و روسای هیأت های ورزشی ادامه پیدا می کند.مشکلات و مسایل حاشیه ای که در نهایت موجب تضعیف ورزشکاران و فضای عمومی ورزش در استان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد