تربیت بدنی هیچ کدام از وعده های خود را عملی نکرده است

هیأت بدمینتون استان هرمزگان از جمله هیأت هایی است که در سال های گذشته توانسته است نامی را برای خود دست و پا کند و هرمزگانی را که حتی در رنکینگ کشوری نماینده ای نداشت،امروز صاحب بازیکن ملی پوش کند و این رشد محسوس ما را واداشت تا با محمدرضا تهرانی(رییس هیأت بدمینتون استان هرمزگان) پای میز مصاحبه نشسته و در خصوص تمامی ابعاد ورزش استان با وی به گفت و گو بپردازیم. 

 

منبع خبر:خبرگزاری ایسنا

آقای تهرانی لطفأ ابتدا از چگونگی پذیرش و سکانداری هیأت بدمینتون در شرایطی که شما یک تازه وارد به استان هرمزگان و ناآشنا با جوحاکم بودید،بگویید.

در بهمن 87 بود که به بنده پیشنهاد شد،مسوولیت یکی از هیأت های ورزشی را برعهده بگیرم که قرعه به نام بدمینتون افتاد و من هم با کمال میل از این موضوع استقبال کردم و چندان هم به جو استان ناآشنا نبودم و از اینکه در هرمزگان خدمت می کنم به هیچ وجه ناراضی نیستم.

درزمان آغاز کار در هیأت بدمینتون آیا به شما وعده ای هم داده شد؟

بله،در ابتدا طبق روال معمول قول هایی داده شد که از هیأت بدمینتون و فعالیت هایش حمایت می شود اما من از قبل تجربه داشتم که اگر کاری بخواهد صورت بگیرد باید خود فرد مسوول بخواهد و کاری انجام بدهد وگرنه اگر به امید اداره تربیت بدنی چشم انتظار بمانیم راهی به جایی نخواهیم برد زیرا گاهی اوقات نه آنکه فرد نخواهد بلکه شرایط اداری اجازه حمایت یا انجام برخی دیگر از خواسته ها را نمی دهد.در همان زمان بود که کرباسیان(رییس سابق فدراسیون بدمینتون) به استان هرمزگان سفر کرد و مذاکراتی با محمدی اصل(مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان) انجام داد و قول های مساعدی نظیر دادن سالن برای تمرین ورزشکاران بدمینتون و تقبل هزینه اعزام تیم ها به مسابقات کشوری داده شد اما پس از رفتن ریاست فدراسیون،نه خبری از مدیر کل فعلی تربیت بدنی شد نه خبری از عملی کردن وعده ها!

در بدو کار چه مشکلاتی ورزشکاران بدمینتون باز را در استان هرمزگان با مشکل روبه رو کرده بود؟

در سال 87 و 88 تنها دو ساعت در روز سالن در اختیار ورزشکاران خانم و آقا بدمینتون بود که ما طرح یک روز در میا را اجرا می کردیم و این باعث شده بود ورزشکاران ما از آمادگی به دور باشند و در مسابقات کشوری حرفی برای گفتن نداشته باشند زیرا چطور می توان ورزشکاری که در استان های دیگر کشور روزی 4ساعت به تمرین بدمینتون می پردازد را با ورزشکار ما که یک روز در میان 2ساعت به تمرین می پردازد را در یک سطح مقایسه کرد.

مگر در وعده های مدیرکل تربیت بدنی قرار برآن نشده بود سالنی یرای تمرین ورزشکاران در اختیار هیأت بدمینتون گذاشته شود؟

بله،اما این امر محقق نشد و در ابتدای سال 88 برای اجاره سالن حجاب وارد مناقصه شدیم و رقم مناسبی را پیشنهاد کردیم اما در آن زمان سیاست اداره کل تربیت بدنی هرمزگان بر این منوال بود که کل مجموعه حجاب به یک فرد تعلق بگیرد و به همین دلیل دست ما از اجاره این سالن به دور ماند و تنها توانستیم در ادامه سال88 با همان شرایط قبلی در این سالن به تمرین بپردازیم.

شما با طرح سازمان ورزش کشور در دادن سالن های ورزشی به بخش خصوصی موافقید؟

بخش خصوصی باید وارد شود اما زمانی این طرح به موفقیت می انجامد که نظارت دقیقی شود.به طورمثال در همین سالن حجاب چراغ های سقف آن از 36 تا تنها 4 عددش روشن بود و از 8تا کولر تنها 3 کولر کار می کردند و سرویس های بهداشتی های این سالن فاقد آب بودند و نظافت سالن درحد بسیار ضعیفی بود و دو هفته ای یکبار هم این سالن را کسی تمیز نمی کرد و شرایط بسیار سختی در سالن حجاب برخوردار بود و تمامی صحبت های بنده مستند است و کسی نمی تواند  این گفته ها را تکذیب کند.

حال که نزدیک به شش ماه از سال 89 می گذرد همچنان از داشتن سالن بی بهره اید؟

در سال 89 با توجه به حمایت های هاشمی تختی (استاندار هرمزگان) و باقری(معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان) توانستیم پس از گذشت پنج ماه از سال،سالن حجاب را به اجاره هیأت بدمینتون درآوریم و به طورقطع بدانید که با امکانات بهتر و بیشتری این سالن را به تربیت بدنی تحویل می دهیم.

آیا تاکنون هزینه ای برای تعمیرات این سالن انجام داده اید و تغییراتی در بحث برطرف کردن مشکلات این سالن انجام گرفته است؟

تا این لحظه که با شما مشغول صحبت هستم نزدیک به 20 میلیون ریال هزینه کرده ایم که شامل برطرف کردن روشنایی سالن،فعالسازی تمامی کولرها،احیای سرویس های بهداشتی،فعالیت بوفه مجموعه حجاب،کلیددار کردن سالن بوده است و بزودی نمازخانه ای را در این سالن برپا خواهیم کرد.

تمامی هزینه ها از سوی هیأت بدمینتون صورت گرفته است یا تربیت بدنی هم نقشی در آن داشته است؟

خیر،تمامی هزینه ها را تنها هیأت بدمینتون انجام داده است و اداره تربیت بدنی هیچ گونه کمکی را در این خصوص انجام نداده است.

در این مدت ورزشکاران هرمزگانی چه پیشرفت هایی را در عرصه بدمینتون در کشور داشته اند؟

در سال 88 با توجه به مشکلات سالن و عدم تمرینات مناسب فاطمه دهقانی به تیم ملی نونهالان کشور دعوت شد و تا 5 نفر منتخب کشور نیز پیش رفت. درسال گذشته برای نخستین بار موفق به برگزاری لیگ بدمینتون هم در رده آقایان و هم بانوان شدیم که لیگ آقایان باحضور 8 تیم و بانوان با 7 تیم کار خود را شروع کردند که در این راه دو تیم آقایان نیز به دلیل عدم حمایت تربیت بدنی شهرستان ها از مسابقات لیگ کنار کشیدند.همچنین در ماه مبارک رمضان مسابقاتی را در دو گروه حرفه ای ها و آماتورها برگزار کرده ایم که با استقبال خوبی روبه رو شده است و با دردست داشتن سالن تا انتهای سال مسابقات مختلفی را برگزار می کنیم تا ورزش بدمینتون در بین جوانان رونق بیشتری پیدا کند.

آیا در رنکینگ کشوری هم نماینده ای از هرمزگان وجود دارد؟

خوشبختانه از زمان حضور من در رأس هیأت بدمینتون نگاه و افقمان تنها معطوف به حضور در مسابقات کشوری نبوده بلکه کسب رتبه های برتر و بدست آوردن جایگاهی در بین استان های کشور را دنبال می کنیم که چندی پیش در مسابقات رنکینگ کشوری که مرحله اول آن در تهران برگزار شد،یک نماینده داشتیم که حضور موفقی داشت و قصد داریم برای داشتن سهمیه های بیشتر در این مسابقات مرحله دوم مسابقات رنکینگ کشوری را 13 و 14 آبان ماه در بندرعباس برگزار کنیم و از فدراسیون تقاضای حضور 3 نمیانده از استان هرمزگان را در این مسابقات کرده ایم که امیدواریم با این درخواست ما موافقت شود.

از نکات بارز در زمان حضور شما در تصدی هیأت بدمینتون برگزاری اردو های تیم ملی و مسابقات کشوری در بندرعباس بوده است،هدف از این اقدامات چیست؟

به خوب نکته ای اشاره شد،اتفاقأ از 15 آبان ماه اردوی تیم ملی جهت حضور در مسابقات آسیایی گوانجو در هر دو رده آقایان و بانوان بدلیل شرایط نزدیک آب و هوایی گوانجو با استان هرمزگان به مدت یک هفته در بندرعباس برگزار می شود و ما می توانیم از این فرصت هم در جهت بهره گیری از تجارب آماندا(سرمربی خارجی و مشهور تیم ملی) و تمرین بازیکنان ملی پوش با ورزشکاران هرمزگانی بهره ببریم و هم نفوذ خود را در فدراسیون بالاتر ببریم .فکر می کنم پاسخ سوال شما در این دو دلیل خلاصه شود.

آیا هیأت بدمینتون تمرکز خود را در مرکز استان خلاصه می کند یا به فکر ایجاد رشته بدمینتون در دیگر نقاط استان نیز می باشد؟

خوشبختانه هیأت بدمینتون به گونه ای به فعالیت خود می پردازد که هیچ تبعیضی بین ورزشکاران بندرعباسی با سایر شهرستان ها قایل نبوده و نخواهد بود.در حال حاضر در شهرستان های بندرلنگه،رودان،قشم،فین،جناح و حاجی آباد هیأت های بدمینتون فعال بوده و تا آنجایی که از دستمان برآید از آن ها حمایت خواهیم کرد و شهرستان پارسیان نیز با حضور سه تن از بانوانشان در کلاش های مربیگری بدمینتون در حال آغاز به کار است و در آینده قصد داریم شهرستان میناب را فعال کنیم.

آیا پیشرفت این شهرستان ها تنها در بحث حضور در مسابقات خلاصه می شود یا در استان نیز حرفی برای گفتن دارند؟

در لیگ امسال تیم هایی از شهرستان های رودان و جناح حضور داشتند که هر دو تیم موفق به کسب مقام سوم مشترک شدند و بالاتر از تعدادی از تیم های بندرعباسی قرار گرفتند و نشان دادند از پتانسیل مناسبی برخوردارند و تنها با اندکی صبر و حمایت جدی مسوولان می توان از این پتانسیل ها استفاده کرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
admin شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ب.ظ http://payakala.com/index.php?action=produce&id=26&basename=prod

سلام

فروش فوق العاده شارژرهای خورشیدی مجهز به چراغ دستی
ارزن و بدونه واسطه خرید کنید

جهت خرید به آدرس زبر مراجعه کنید :

http://payakala.com/index.php?action=produce&id=26&basename=produce_26

لینک باکس گوگل شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ب.ظ http://boxgoogle.mihanblog.com

سلام
وبلاگ قشنگی داری ولی می تونه آمارش بهتر باشه
برای افزایش آمار بازدید وبلاگ و رنک گوکل و الکسا از سیستم افزایش بازدید ما استفاده کنید
برای عضویت در سیستم ابتدا کد لینک باکس مارو در اول یا آخر ویرایش قالب وبلاگتون قرار بدید و بهم خبر بدید تا لینکتون کنم
کد لینک باکس:
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://blog4fa.persiangig.com/SALAM.js"></script>

بازدید امروز 60000
بازدید دیروز 55000
با تشکر
http://boxgoogle.mihanblog.com

فرزاد آبنوس یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ق.ظ http://dragon-hormozgan.blogfa.com/

سلام وب جالبی داری می تونیم باهم تبادل کنیم
به من سر بزنhttp://dragon-hormozgan.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد