انقلاب بزرگی در زیرساخت های ورزشی هرمزگان اتفاق افتاده است

مدیرکل تربیت بدنی استان هرمزگان گفت: تربیت بدنی قصد دارد فضا را برای شهرهایی که در یک رشته ورزشی خاص موفق ترهستند و علاقه و استعداد بیشتری در آنجا وجود دارد فراهم نماید.

رضا محمدی اصل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد زیر ساخت های ورزش استان، گفت: طی سال های 83 تا 87 تنها 29 پروژه در تربیت بدنی هرمزگان به بهره برداری رسیده بود اما از بدو حضور بنده تاکنون 54 پروژه افتتاح شده، 30 پروژه طی هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید و 12 پروژه دیگر نیز در آینده ای نزدیک آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: تنها در طی 18 ماه 96 پروژه ورزشی آماده شده است که مقایسه این تعداد پروژه با آمار گذشته، نشانگر انقلاب بزرگی در زیرساخت های ورزش استان است.

مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان تصریح کرد: پروژه های زیادی از دوره های گذشته باقی مانده بود که بدون برنامه و اعتبار شروع شده بودند و عملیات اجرایی آن سال ها بود که متوقف مانده بود اما اکنون این پروژه ها نیز دوباره جان تازه ای گرفته و از حالت منفعل گذشته خارج و درحال ساخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، پروژه ای مانند زمین چمن قشم 3میلیاردریال اعتبار لازم داشت اما با  مبلغی در حدود100 تا 200میلیون ریال کار اجرایی این پروژه شروع شده بود که تربیت بدنی هرمزگان نهایت تلاش خود را انجام داد و با تامین اعتبارات این مشکلات را حل کرد.

محمدی اصل در خصوص کارهای کارشناسی صورت گرفته در ساخت اماکن ورزشی نیز بیان کرد: برای ساخت فضاهای ورزشی نیازهای هر منطقه نیز در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در بندرعباس پیست تارتان وجود ندارد، اما از آنجایی که رشته دو و میدانی شهر رودان سطح بالاتری نسبت به دیگر نقاط استان دارد، عملیات اجرایی پیست تارتان در رودان شروع شده است.

وی افزود: تربیت بدنی قصد دارد فضا را برای شهرهایی که در یک رشته ورزشی خاص موفق ترهستند و علاقه و استعداد بیشتری در آنجا وجود دارد، فراهم کند.

مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان در پاسخ به این سوال که سرمایه گذاری کلان در مناطق دورافتاده ای مانند جزیره ابوموسی با چه هدفی صورت گرفته است، نیز اضافه کرد: به اعتقاد بنده باید در تمام شهرهای هرمزگان، سالن ورزشی وجود داشته باشد. ابوموسی نیز یک مکان خاص است و باید امکانات و زیر ساخت هایی در آنجا ایجاد شود تا افراد ساکن در آنجا و افرادی که قصد زندگی در آنجا را دارند، بتوانند به راحتی ورزش کنند.

وی در پایان گفت: نیاز است که تورنمنت های ورزشی در این جزیره برگزار شود و تیم های مختلف در آنجا حضور پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد