تیم والیبال آلومینیوم المهدی در لیگ برتر شرکت می کند

رییس هیأت والیبال هرمزگان گفت: حضور تیم والیبال المهدی در رقابت های لیگ برتر والیبال کشور قطعی شده است که به این ترتیب استان هرمزگان نیز نماینده ای در لیگ برتر والیبال کشور خواهد داشت.

فریدون الهامی،با بیان اینکه حضور تیم والیبال المهدی در رقابت های لیگ برتر والیبال کشور قطعی شده است، اظهار کرد: طی جلسه ای که در شورای عمومی لیگ در محل فدراسیون والیبال برگزار گردید، مقرر شد اگر 16 تیم در رقابت های لیگ برتر والیبال حضور یابند، مسابقات در دو گروه 8 تیمی برگزار شود اما اگر 14 تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند رقابت ها در یک گروه 14 تیمی برگزار شود.

الهامی تصریح کرد: در حال حاضر 16 تیم آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات اعلام کرده اند اما اگر تیمی تا زمان قرعه کشی رقابت ها، بدهی های خود را تسویه نکند، حق شرکت در مسابقات را ندارد. به همین دلیل فدراسیون هنوز با قاطعیت، تعداد تیم های حاضر در رقابت های لیگ برتر را اعلام نکرده است.

رییس هیأت والیبال هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در یک گروه، این مزیت را دارد که یک تیم با همه تیم ها بازی می کند، شرایط رقابت یکسان است و عدالت برقرار می شود. اما هنگامی که مسابقات در دو گروه برگزار شود، ممکن است تمام تیم های مدعی در یک گروه قرار بگیرند و شرایط رقابتی یکسان وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در عین حال برگزاری مسابقات در دو گروه 8 تیمی، این مزیت را دارد که هر تیم تعداد مسابقات کمتری برگزار کرده و هزینه تیم ها کاهش می یابد.

رییس هیأت والیبال هرمزگان با اشاره اینکه مسوولان استان نگاه مثبتی به والیبال دارند، بیان کرد: مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان وعده داده است که امکانات سخت افزاری تیم را تامین کند و سالن فجر بندرعباس را برای انجام تمرینات و مسابقات در اختیار تیم قرار دهد.

وی افزود: نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شواری اسلامی نیز برای حمایت از تیم والیبال استان اعلام آمادگی کرده اند. همچنین قرار است به زودی جلسه ای را با حضور استاندار هرمزگان برگزار کنیم.

الهامی بیان کرد: کادر فنی سال گذشته و  اسکلت اصلی تیم را حفظ کرده ایم و برای شرکت در رقابت های لیگ برتر، یک مربی دیگر را نیز به کادر فنی اضافه کرده و 6 بازیکن جدید نیز جذب خواهیم کرد.

وی گفت: تیم های حاضر در لیگ برتر مبلغی در حدود یک تا سه میلیارد تومان هزینه می کنند، اما باشگاه آلومینیوم المهدی با وجود مبلغ پایین تری که نسبت به سایر تیم ها هزینه می کند، این برتری را دارد که تمرینات و بدنسازی خوب و منظمی را برگزار می کند.

الهامی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بدنسازی خوب تیم، بازیکنان تا آخر لیگ شادابی خود را حفظ کردند و همین عامل باعث موفقیت تیم شد. در سال جاری نیز قرار شده فرهاد اعرابی- سرمربی تیم- کار بدنسازی را برعهده گیرد؛ زیرا با شناختی که او از بازیکنان دارد، بهتر از هر فرد دیگری می تواند کار آماده سازی بازیکنان را انجام دهد.

وی با بیان اینکه حضور یک تیم در سطح اول والیبال کشور انگیزه زیادی برای جوانان استان ایجاد کرده است، گفت: تا پیش از این، هیچ والیبالیست هرمزگانی نتوانسته است در لیگ برتر والیبال کشور بازی کند اما هم اکنون نصف بازیکنان تیم بومی هستند و فرصت حضور در لیگ را خواهند داشت.

رییس هیأت والیبال هرمزگان افزود: برای حضور یک تیم در لیگ برتر وجود تیم های پایه ضروری است به همین جهت تیم های نوجوانان و جوانان استان نیز فرصت حضور در لیگ برتر نوجوانان و جوانان را خواهند داشت.

وی در پایان گفت: از آنجایی که در والیبال استان پشتوانه سازی مهم است، تیم های نوجوانان و جوانان با ترکیب صد درصد بومی در مسابقات لیگ شرکت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد