بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دهکده ساحلی نیاز است

مدیرکل تربیت بدنی استان هرمزگان گفت: تصمیم گیری در زمینه طرح احداث دهکده ساحلی در حد رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی است و این اداره کل، توانایی تخصیص اعتبار به این پروژه را ندارد.

رضا محمدی اصل، با بیان اینکه پس از استعفای ابراهیم شهابی پور از ریاست هیأت قایقرانی، جمشید رییسی، رییس شواری شهر بندرعباس به عنوان سرپرست جدید هیأت قایقرانی استان به فدراسیون معرفی شده است، اظهار کرد: اگر رییس هیأت قایقرانی استان قصد استعفا دادن داشت باید به تربیت بدنی استان مراجعه می کرد؛ زیرا بودجه هیأت از طریق تربیت بدنی تامین می شود و درست نیست تا زمانی که مدیرکل تربیت بدنی در استان حضور دارد، رییس هیأت برای استعفا به فدراسیون مراجعه کند.

وی افزود: این گونه که بنده شنیده ام رییس هیأت به دلیل بی توجهی تربیت بدنی هرمزگان به پروژه دهکده ساحلی استعفا داده است. تصمیم گیری در زمینه طرح احداث دهکده ساحلی در حد رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی است و اداره کل تربیت بدنی هرمزگان توانایی تخصیص اعتبار به این پروژه را ندارد.

محمدی اصل با بیان اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مسوول پروژه دهکده ساحلی بوده و این طرح هنوز در دست مطالعه است، اضافه کرد: دهکده ساحلی یک پروژه عظیم و ملی است که برای ساخت آن بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تنها مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان به مطالعه این طرح اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این طرح ارتباطی با اداره کل تربیت بدنی و هیأت قایقرانی ندارد اما همان اندازه که هیأت قایقرانی استان پیگیر این موضوع است، اداره کل تربیت بدنی نیز موضوع را پیگیری می کند.

مدیر کل تربیت بدنی هرمزگان بیان کرد: در سال گذشته از میان هیأت های ورزشی استان بیشترین بودجه به هیأت قایقرانی استان پرداخت شده و اداره کل تربیت بدنی کمک های زیادی به این هیأت ورزشی کرده است.

وی افزود: بیش از 30 میلیون تومان اعتبار صرف خرید کانکس در محل تمرین، فنس کشی محوطه و خرید تجهیزات ورزشی این هیأت شد. همچنین بیش از 40 میلیون تومان برای اجاره خوابگاه اعضای تیم ملی قایق های بادبانی که در بندرعباس اردو زده بودند، خرج شد.

 وی با بیان اینکه حتی هزینه ایاب و ذهاب قایقرانان استان برای شرکت در مسابقات و حضور در اردوهای تیم ملی نیز از سوی اداره کل تربیت بدنی پرداخت می شد، ادامه داد: رییس هیأت باید بگوید این قدر بودجه به هیأت قایقرانی اختصاص داده شده است اما هنوز کم است، نه اینکه عنوان کند هیچ پولی به هیأت پرداخت نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل تربیت بدنی زحمات زیادی برای هیأت قایقرانی استان کشیده است و به همین دلیل از استعفای رییس هیأت و مسائل پیش آمده ناراحت شدیم.

محمدی اصل در پایان گفت: با امکاناتی که در استان وجود دارد باید قایقرانان استان بیش از این تلاش کنند و شاهد افتخار آفرینی بیشتر این ورزشکاران در کشور و آسیا باشیم.

گفتنی است چندی پیش رییس هیأت قایقرانی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا ضمن گلایه از بلاتکلیفی پروژه دهکده ساحلی و عدم توجه اداره کل تربیت بدنی استان به این طرح، از سمت خود استعفا داد اما فدراسیون قایقرانی با استعفای وی مخالفت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد