اگر خود بگوویچ تیم را بسته بود ما بهتر از این بودیم

عباس براهویی کاپیتان تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان طی مصاحبه ای تمامی اتفاقات خوب و بد موجود در این فصل آلومینیوم را مطرح و از چشم به صعود به لیگ برتر سخن گفت. 

لازم به ذکر است است حجت حاجی زاده ( هرمزگانی نت )بابت این مصاحبه کمال سپاسگذاری انجام شود. 

 

چند سالتان است ؟                     

من متولد سال 1361                          

فوتبالتان را از چه زمانی  آغاز کردید ؟                

از سال 1373 فوتبالم را شروع کردم .                  

شما با چه تیم هایی در هرمــزگان فوتبالتان را شروع کردید که الان کاپیــتان تیم محــبـوبی همچون آلومینیوم هرمزگان هستید ؟                         

با تیم های نوجوانان برق منطقه ای، که با همین تیم هم  نایب قهرمـان استان شدیم  و بعد با تیم جوانان امید اوزیها که در این تیم هم جوانان بازی می کــردم و هم بزرگــســالان و الان هم که حدود 5 یا 6 سال اســت که در خدمت تیم آلومینیوم هرمزگان هستم.       

آقای براهویی به نظر شما مشکل تیم های هرمزگانی چـــیست ؟  الان چند سال است که آرزوی این هــواداران خونگـرم هرمزگانی دیدن تیم های محـبوبشان در لـیگ برتر فوتـبال کشور است ، آیا شما فکر می کنید که ما سرمایه گذاری خوبی  نداریم ؟ ، مشکلِ عدم وجود بازیکن و مربی  خوب  در تیم های ما وجـود دارد ؟ یا عدم حمایت هواداران ؟                   

مشـکـلات که واقـعاَ زیاد است اما به نـظر من یکی از مشکلات  اصلی این اسـت که تیم ها ، شرکـت ها ویـا سازمان هایی که باید سرمایــه گذاری کنند به این رشته نمی آیند  و همین تیم شـهــرداری بندرعبـاس با وجود آقای آرامی یک یا دوسال اول خیلی خوب بودند و سرمایه گذاری مناسبی داشتند و دیــدیـد که نتیجه اش حتی رسیدن به مرحله   Play-off لیگ آزادگان بود و امسال هم  حدود دو سالی است که تیم آلــومینیوم الـــمهدی با وجود جناب آقای مهندس ثـقــفی که واقعاَ یک الگوی مدیریت ورزشی برای سازمان های دیگر هم میتواند باشد، با وجود ایشان تیم المهدی دوسال است که به صورت حرفه ای  تیم داری میکند و امسال هم همین طور که مستحضر هستید رده چهــارم جــدول را به خودش اختصاص داد و در سال جدید هم بـدون تردیــد باز هم جزء مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال کشور خواهد بود.              

ما هم امیدواریم که آرزوی چندین ساله مردم خونگــرم هرمزگانی برای ترقـی تیم های استان و برداشتن گام های بلند تر ( صعود به لیگ برتر ) بر آورده شود ، آقای براهویی در مورد سقــف قراردادها و تفاوت آن با لیگ برتــر توضیح میدهید ؟ آیا ممکن است سقف قرارداد خودتان را با باشگاه اعلام کنید ؟                    

بازیکنان که نمی توانند سقف قراردادهای خودشان را اعلام کنند (باخنده)،  ولی تیم المهدی در سالی که گذشت سقـف قراردادش شاید حدود یک دهـم  لیگ برتـر بود ، لیگ برتـر و لیگ آزادگـان اصـلا قابل مقایـسه نیستند ، چه از لحاظ سرمایه گذاری ، جـذب مربی و بازیکن ، و چه از لحاظ کـیـفـیت زمین مسابقات ، سقف قرارداد یک تیم به وجود بازیکنان هر تیم برمی گردد ، هرچه بازیکـن حــرفـه ای تر باشد و الـبـته آمـاده تـر، خـوب مسـلـماَ دسـتـمزد مالــی وی نـسبـت به دیگر هم تـیـمـی هایش بیـشــتر خواهد بود، سـالـی که گـذشت تـیـم الـمـهدی از بازیکـنان با تجـربه و البته گمــنام خوبی اســتفاده کرد که اگر چند بازیکن با تجــربه دیگر که در لـیگ های بالاتـری بازی کرده اند به آنان اضافه شـوند ، بدون شـک نتیجه بهتری در بر خواهد داشت.

 

شـما بـرای رسیدن به هدفـتان که قطعاَ صعود به لـیگ برتر بوده ، بـد شانسی های زیادی آوردید، به عـنـوان مثال بازی با نفت تهران در تهران که بازی نیمه تمام مانــد ، حالا که به بازی با نفت رسیدیم خیلی ها دوست دارند از اتفاقات آن بازی بشنوند ، حالا چه بهتر که از زبان کسی بشنوند که آقای مظفـری زاده در دقیقه 99 خطای پنالتی وی را اعلام کرده بود ، در این رابطه توضیح می دهید ؟    

خوب ، بازی با نـفــت تهران بازی جنجـالی و البـته برای ما بازی مرگ و زندگی بـود و هر تیمی سه امتیـاز بازی را دریافت میکرد از مدعیان اصلی این گروه به شمار می رفت ، در آن بازی از لحاظ امنیتی مأموران یگـان ویژه و... حضور نداشتند و تنها کارکنان آن دانشگاه بودند که بازی در حال برگزاری بود ، داور بازی هم که آقای مظفری بود که شایـد اگر کارشناسان داوری آن بازی را کارشـناسی کـنند و همیـن طور که بعد آقای عنایت هم اشاره کردند ، در آن بازی نمره ی ضعیفی را به ایشان  دادند . در آن بازی ما به دلیل اخراج یکی از مهاجمان تیممان از دقیقه  هشتاد به بعد ده  نفــره شدیم ، در حالی که آقای مظفری زاده به دلیل اینکه آن بازیکن حتی سه دقیـقه هم در زمین نبود و تازه به میــدان آمده بود و می توانست به یک تـذکـر و یک کارت زرد هم  اکـتـفا کند ، اما متأسفانه با دادن کارت قـرمز مستقیم به وی به علاوه وقـت های اضافـه حــدود نوزده دقیقه ده نفره بودیم  و چون ده نفره بودیم نمی توانستیم که حالا تمارضی کرده باشیم که برانکـارد بیاید وسط زمین بازی و بازیکن ما را به بیرون منتقــل کند چون در آن موقع دیگر نه نفره می شدیم ، پس عــقــل سلـیم این طور می گوید که ما دراین بازی تـمـارض نکرده ایم  ، بعد از سـوی داوران بازی شـش دقـیقه وقــت اضافه اعلام شد که باز هم خیلی زیاد بود ، و به هر حال شش دقــیقه به اتمام رسید اما سه دقــیقه دیگر هم تا پایان بازی ، حالا نمیدانم چه جوری حساب کرده بودند ولی به هر حال اعـلام شد ، وحدوداَ دردقیقه نود و نه بازی  در حین شلوغی آمدم که توپ را از پشت سرم بزنم  ، بازیکــن حریف ( نفــت تهران ) در واقـع میشود گفت تمارض کرد  و خودش را به روی چمن پرتاب کرد که حتی آقای عنــایــت هم به اشتباه مسلم داور و عدم صحــیــح بودن آن خطای پنالتی صحه گذاشتند.                          

این طور که معلوم است کمیته انضباطی فوتبال ، تنها تیم شما را جریــمه کرده است  که خیلی ها می گفتند حقـتـان نبـود ، اما به این صـورت که ما شنیده ایم ، پس از اعــلام پنالـتی ، و گـل شدن آن پنالتی از ســوی نـفـتی ها تعدادی تماشاگر نما ، که معلوم نشد تهرانی بودند و یا هرمزگانی با وجود عدم حضور مأمـوران امنیـتی به زمین مسابقه هجوم آورده و باعث نیمه تمام ماندن بازی شده اند  و در این حین هم بطری ای به سمت آقای شمس ناظر بازی پرتاب شده و باعــث آسـیب دیدن وی شده بود که اتفاقاَ بازی هم سه بر صـفـر به نـفــع تیم تهرانی اعلام شده و میشود گفت همین امر باعث عقب ماندن شما از جمع مدعــیان خود شد، در این رابطه چه نظری دارید ؟                                 

ببینید ، من منکر این اتفاقـات نمی شوم اما ، چند تا تماشاگـر بودند حالا احساسی هم بودند و حتی معلــوم نشد که این عده تماشاگران هوادار آلومینـیوم هرمزگان بودند یا اینکه نفــت تهران ، زیــرا تعداد هـــوادارانی که همراه تیم به تهــران آمدند، در مقابـل هـواداران تهرانی انگشــت شمـار بودند، و فکر نمی کــنـم که این تعداد هوادار می توانستند یک بازی رسمی در لیگ ما را نیمه تمام بگذارند.              

بله ، آقای براهویی در رابطه با بازی آخر تیـم شما که البته حساسـیتی هم نداشت در مقابل تیم فولاد گسـتر تبـریـز توضیح میدهید ، لطفاَ ؟                  

بله ، بازی آخر تیم ما در تـبریز و در مقابل تیم فوتبــال فولاد گستر بود که ما آن بازی را با شکسـت دو بــر صفر به خانه بازگشتیم  که متأسفانه زمین بازی آن قدر ناهموار بود ( نصفش چمن بود و نصف دیگـــر...)

که بازیکنان ما واقعاَ هراس داشتند که مبادا در این بازی آخر مصدوم بشــوند ، من واقعاَ نمـیدانم که چـرا در آن زمین،  این مسابقه انجام شد ، شهر تـبریز دارای زمیـن های بسیار و مطلوبی است و ما تعجـب کردیـــم که چرا در این زمین بازی ما را برگزار می کنند .                           

البته بازی آن چنان مهمی  هم نبود برای هر دو تیم  . . .            

بله ، بازی خیلی مهمی نبود و ما برای اعاده ی حیثیت به تبریز رفتیم  که متأسفانه نتیجه نداد و بچه های ما بازیکنان تاکتیک پذیری اند که روی زمین های صاف و هموار خیلی بهتر بازی می کنند .

آقای براهویی در رابطه با جام حــذفــی صحبت می کنیم ، جـامی که شما خیلی خوب بالا آمــدید ، در ورزشگاه تختی مقابل هزاران هوادار هرمزگانی ، فولاد خوزستان را حذف کردید و به مصاف پرسپولیس به میدان رفتید که درآن مسابقه از لحاظ مالکیت توپ واقعاَ عالی بودید، توضیح می دهید ؟                       

بله ، بازی با پرسپولیس که برای هم استانی هایـمان بازی تماشایی و خوبی بود ، اما همیــن بازی باعث شد که ما سه امتیاز قبـــل و سه امتــیاز بعد بازی هایمان را در لیــگ آزادگان از دســت بدهیــم ، زیرا حساسیــت بازی بود ، تیم پرسپولیـس بود ، ورزشــگاه آزادی بود وبازیکــنان جوان ما ... ، هفــته ی قبل از آن ،  بازی با گل گهر سیرجان ، ما آن بازی همیشگی مان را انجام ندادیم ، که اگر همان سه امتیاز را از دسـت نداده بودیم ، شاید مدعی جدی تری برای صعود به لیگ برتر بودیم ،           

در بازی با پرسپولیس در ورزشـگاه آزادی ، اگر بچه های ما تجربه کافی را داشتند و در ده دقـیقه نخسـت بازی گل را دریافت نکرده بودیم ، شاید نتیجه برای ما بهتر از این رقـم می خورد ، حتی اگر بازی در بندرعبــاس بود من یقیناَ عرض می کنم پرسپولیس کار بسیار سختی در مقابل ما داشت . 

خیلی ممنون از توضیحات شما در رابطه با بازی با پیروزی تهران ، آقای براهویی جدیداَ مثـل اینکـه پس از ممنوعیت حضور دروازبانان خارجـی در لیگ برتر این ممنوعیـت به لیگ آزادگان هم کشـیده شده است ، در این رابطه چه نظری دارید ، یا اصلاَ شما جایگزینی برای فرنانـدو ، دروازبان موثـرتان دارید ؟ 

بله ، لیگ برتر حرفه ای ما باید دروازبانان حرفه ای نیز داشته باشد، به نظـر من از لحاظ دروازبانان خارجی لیگ ما باید آزاد باشد ، ما سال گذشته آقای روشنگر را داشتیم که یکی از دروازبان های خوب بومی ما بود  که متأسفانه یا خوشبختانه به تیم لیگ برتری شاهین بوشهـر پیـوست ، ومتأسـفم که دیگر نتوانست در تـیم ما بازی کند ، امسـال هم دروازبان دوم ما ( جانشین فرناندو ) آقای خرمالـی بود که یکی از دروازبانان با تجربه لیگ بود ، بازی های سختی در پیش داریم و باید صبر کرد و دید سیاست باشگاه چیست و چه دروازبانی را در ادامه انتخاب می کند.       

آقای براهویی ، فکر می کنید که برای فصل آینده باشگاه آلومینیوم آقای وینگو بگوویـــچ را نگه دارد یا اینکه او هم رفتنی است ؟ 

 

طبــق جلـساتی که هیئـت مدیره محتـرم با آقـای بگوویــچ داشته ، باشگاه تصمیم گرفته است که آقـای وینــگو بگوویچ برای فصل آینده نیز روی نیمکت المهدی بنشینند.

آیا این درست است که ایشان ( وینگو بگوویــچ ) این قول را به زرد پوشان المهدی داده اند که این تیم را در فصل آینده به جمع لیگ برتری ها ببرد ؟                                                                               

سیاســت باشگاه برای فصل آینــده قطعاَ همین طور خواهد بود ، و جناب آقای ثقــفی و جنــاب آقای مهنــدس جباری مدیرعامل محترم باشگاه،  قول لیگ برتری شدن آلومینــیــوم الــمهدی را  به ما  و همه ی هم استانی های عزیز داده اند.                                        ( عباس براهویی )

ما هم امیدواریم که آرزوی دیرینه ی هرمزگانی های عزیز برآورده شود ، آقای براهویی عزیز قبـول دارید که در طــی فصلی که گذشــت ، هواداران  پی در پی شاهــد از دست رفتــن امتیازات زیادی از سوی شــما مخصوصاَ در بازی های خارج از خانه تان بودند ، در بازی هایی که با پیروزی می توانستید جایگاهتــان را در بین تیم های شهرستانی که واقعاَ هیچ چیزی از آنان کـم نداریم ، که البته و صد البــته از بســیاری از آنان جلو بودیم و هستیم ، اثـبات کنید ؟ فکر می کنید علــت آن نبود بازیکنان با تجربه و خوش تکـنـیـک بوده و یا اینکه ضعف مدیریتی ؟                               

بازهم بر می گردیم به بازی با پرسپولیس در جام حذفی همان طور که عرض کردم ، چون بازی قبلش را ما سه امتیاز بد را به گل گهر دادیم و بازی بعد آنــرا فکر می کنم یک مسـاوی گرفتیم ، به هر حـال گذشـتــه را نباید بار دیـگـر به خاطــر آورد ، به نظــرم ما تجربـه کافی را از سال گذشته به دســت آورده ایم ، و با کمی تقویــت تیم  یا به نظرم اگر سال گذشــتــه خود آقــای زرینــچــه مانده بود و یا بازیکنان با نظر خود آقای بگوویچ جذب شده بودند ، شاید نتایج آلومینیوم المهدی خیلی بهتر از این بود.

آقای براهویی خاطر نشان کرد » سال گذشته آقای بگوویچ تیــم را نبــســت و این بازیکـنان تقریباَ میشود گفت بازیکنان آقای زرینچه بودند و اکنون که از ابتدای فصل و در طی نقل و انـتـقـالات تیـم به دست کسی است که قرار است از ابتدا برای تیم سرمربیگری کند ، با توجه به شناخت قبلی اش از بازیکنـان که در طــی یک سال بدست آمده است ، هواداران انتظـــارات دو چندانی از ما دارند و ما باید آرزوی آنــان را بر آورده کنیم.

خیلی ها می گفتند که آقای عباس سرخـاب نبـاید آلومـیـنـیـوم را تــرک می کـرد و آقـای سرخـاب حـق زیادی به گردن آلومینیوم دارد و المهدی با سرخاب المهدی شد ...            

قطعاَ هم همین جور است ، آقای سرخاب زحمت زیادی برای المهدی کشیده است ویکی از اسـطوره های این استان است و شرایط به شکلی بود که با مدیران باشگاه به توافق نرسیدند و به تیم شهـرداری بندرعباس رفتند و من برای جناب آقای سرخاب آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم سال خوبی داشته باشند.

                                   

خــوب ، جنـاب آقـای براهویی عـزیـز خیـلی مـمـنـون از وقـتـی که به ما دادیـد که این گفت و گوی کوچک را با کاپیتان تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمــزگان داشته باشیـم ، امیــدواریم که هرجا که هستید موفق باشید و با آرزوی موفقیت ورزش استان و البته صعود فوتبال ما به لیگ برتر، خدا نگهدار.

بسیار ممنون و من هم امیــدوارم مردم خونـگـرم هرمزگان در فصل آینده ما را تنـها نگذارند ، و ما هم این قول را به مردم عزیز هرمزگان می دهیم که برای رسیدن به هدفمان که قطعاَ صـعــود به لیـگ برتر فوتبال کشور است ، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم . شما هم ممنون از وقتی که به بنده دادید ، خدا نگهدار

                                                                                                   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد