امیدوار به حضور در سوپرلیگ والیبال/یوسف ملایی

قصه برمى گردد به فصل ورزشى 88‌ که با ورود نماینده والیبال استان در لیگ دسته اول با شگاه هاى کشور آغاز شد. تیمى متشکل از تقریبا نیمى از بازیکنان بومى از چهارگوشه استان که با حضور موفق خود 2‌ افتخار رابراى والیبال ورزش هرمزگان به ارمغان آورد. قهرمانى جوانان باشگاهاى کشورونایب قهرمانى بزرگسالان وصعودبه لیگ برتر، خبر صعود آنقدر خوشحال کننده بودکه پیام تبریک آن از سراسر کشور روانه هرمزگان شد ازبازیکن گرفته تا مربى ومدیر باشگاه و روساى هیات ها، مربیان تیم ملى به یمن این صعود برنامه اى جهت برپایى اردوى تدارکاتى ودیدار با نماینده استان در هرمزگان برنامه ریزى نمودند همه چیز خوب پیش مى‌رفت تا این که نهم مرداد ماه باشگاه المهدى که نماینده استان درسال گذشته در لیگ دسته اول بوده و افتخار صعودبه لیگ برتر را هم داشته است طى نامه اى انصراف خودرا از لیگ برتر اعلام مى‌نماید. 

جالب است در استانى که درهیچ یک از رشته  هاى توپى آقایان تاکنون  استان موفق به کسب این سهمیه نگردیده بود باشگاه از پذیرش آن معذور مى‌گردد  دریک مقایسه کوچک که اگر هرمزگان را با استان هایى که در زمینه والیبال فعالیت مى‌نمایند قیاس  بگیریم متوجه مى‌شویم 10‌ برابر آنها  غنى تر و داراى صنایع  کلان‌ترى هستیم.
شهر بافق دراستان یزد باداشتن تنها یک معدن سنگ آهن سالهاست در لیگ برتر والیبال فعالیت مى‌نماید. شهرى که حتى نمى‌توان یک محل اسکان مناسب یا هتل در آن پیدا  کرد.
بندر امام د ر استان خوزستان فقط به پتروشیمى خودمى نازد و هرساله بالغ بر 2‌تا3‌ میلیارد تومان دربخش والیبال سرمایه گذارى مى‌نماید شهر کوچکى که حتى ازنظر بندرى بودن آن یک پنجم بندرعباس  نمى‌شود.
دریکى از شهرهاى استان مازندران یکى از کارخانجات لبنى آن شهر اسپانسر والیبال است وسالانه حدود 2‌ میلیارد تومان براى جوانان استان درحوزه والیبال هزینه) !سرمایه گذارى( مى‌نماید.
استان کرمان داراى 2‌ نماینده است که یکى از آنها گل گهر سیرجان است. شهرى که درآن به جزء معدن گل گهر درآمد چندانى از حوزه صنایع ومعادن نصیب آن شهر نمى‌گردد اما مدیران دلسوز شهرى براى سالم  سازى وقهرمان پرورى سالهاست که نام گل گهر را با ورزش قهرمانى کشور عجین نموده است.
سرخس ،یاسوج،کاشان وخیلى از شهرهاى دیگر استان هاى کشور هم که درمقایسه به هرمزگان غیر قابل قیاس هستند دستى درآتش داشته وبحث قهرمانى را به جد پیگیرى مى‌نمایند و اجازه نمى‌دهند حقى از تیم هاى آنها ضایع گردد.
شاخصه هاى ارزیابى براى میزبانى مسابقات رسمى داشتن هتل، سالن فرودگاه و...  است دربندرعباس روزانه حداقل 4‌ پرواز به تهران دایر است. بهترین هتل هاى  5‌ ستاره دربندرعباس فعالیت مى‌نمایند سالن فجر یکى از استاندارد ترین سالن هاى ایران است حال سوال اینجاست که چرا نباید دراین برهه حساس که چشم امید همه اهالى ورزش به حضور در لیگ برتر کشور است یاس و نومیدى برآنها غلبه نماید .
اما جاى  هیچ نومیدى نیست تحولاتى که در استان هرمزگان صورت پذیرفته پشتوانه اى است که دل هر نومیدى را امیدوار مى‌سازد حضوراستاندار بومى و دلسوز که  درد کشیده  این استان است ستون محکمى است که مى‌توان به آن تکیه کرد.
 آقاى استاندار امروز روزى است که باید زنگار بدبینى عدم حمایت از ورزش قهرمانى را ازدل جامعه ورزش بزدایى وراه ورود تیم هاى استان را به لیگ هاى برتر هموار سازى.
این همت بلند، مردان بزرگ را مى‌طلبدکه از نام وآوازه خلیج همیشه فارس دفاع نمایند  ونام خودرا درتاریخ به ثبت رسانند.
آقاى استاندار این مرد بزرگ  شما هستید که همت بلندتان  مى‌تواند مشکلات عدیده استان ازجمله مشکل ورزش را حل نماید.من فکر مى‌کنم تنها شما مى‌توانید حلال مشکل ورزش هرمزگان باشید زیرا تاکنون دیگر مسئولان محبتشان نسبت به ورزش به خصوص والیبال بسیار کم بوده وآنچنان که باید وشاید به اهمیت وارزش ورزش توجهى نکردند اما امیدوارم با درایت شما این امر ممکن شود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد