باید بازی‌های بومی و محلی احیا شود

قائم مقام سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: ورزش شهروندی پایه ورزش قهرمانی است و از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حبیب بهادری، با بیان اینکه رسیدگی به ورزش محلات را در اولویت قرار داده‌ایم و در حال ساماندهی آن هستیم، اظهار کرد: ورزش شهروندی پایه ورزش قهرمانی است و از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و اگر به محلات به عنوان جامعه دوم نگاه کنیم در کارهای خود موفق می‌شویم.

وی افزود: در صورتی که ورزش شهروندی تقویت شود ورزش قهرمانی هم رشد می‌کند؛ زیرا یک ورزشکار فعالیت خود را از محله شروع می‌کند. بر همین اساس لازم است بسترها آماده شده و کارها به مردم واگذار شود، درحقیقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس فقط حمایت کننده است و هیأت امنای محلات مسابقات را برگزار می‌کنند.

.

وی خاطرنشان کرد: باید بازی‌های بومی و محلی هم در چارچوب درست احیا شود؛ به دلیل اینکه این بازی‌ها جذاب و دیدنی بوده و همچنین ورزش‌های کم هزینه‌ای هستند و امکانات زیادی نیز برای برگزاری این بازی‌ها مورد نیاز نیست. هم اکنون بسیاری از بازی‌های سنتی و قدیمی منسوخ شده‌اند و یک جوان حتی اسم این بازی‌ها را هم نمی‌داند.

قائم مقام سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی هرمزگان به ورزش‌های ساحلی هم نگاه ویژه‌ای داریم و در ماه مبارک رمضان مسابقات والیبال ساحلی را برگزار می‌کنیم. هم‌چنین با توجه به شرایط آب و هوایی بندرعباس به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که در نیمه دوم سال مسابقات ساحلی در رشته‌های مختلف را برگزار کنیم.

بهادری خطرنشان کرد: شعار ما شهروند سالم، شهر سالم است به این دلیل که شهروند در محلات شهر زندگی می‌کند و شهروند سالم می‌تواند شهر سالم را بسازد. اگر شهری پویا داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای تحقق کامل برنامه‌ها لازم است از پرداختن به آمار و ارقام بپرهیزیم و موفقیت ها را بر اساس واقعیت بسنجیم. اینکه هر روز میزان سرانه ورزشی خود را اعلام کنیم اما در عمل نتیجه‌ای نبینیم هیچ سودی ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد