دریافت هزینه از بابت استفاده از زمین چمن مصنوعی، تخلف است

مدیر کل تربیت بدنی استان هرمزگان گفت: هر گونه دریافت هزینه از ورزشکاران بابت استفاده از زمین چمن مصنوعی تخلف است.

رضا محمدی اصل، با بیان اینکه احداث زمین‌های چمن مصنوعی در محلات در زمان مدیریت وی آغاز شده است، اظهار کرد: اغلب ساکنان محلاتی همچون کمربندی بندرعباس، توانایی استفاده از زمین چمن مجموعه ورزشی تختی را ندارند و لازم است در این گونه محلات امکانات ورزشی برای افراد محله ایجاد شود.

وی افزود: اگر در این گونه محلات سالن و زمین چمن مصنوعی احداث شود، دسترسی جوانان به مکان‌های ورزشی آسان می‌شود. همچنین این کار باعث می شود جوانان از کژروی‌های اجتماعی دور باشند و به ورزش روی آورند. بر این اساس در بیشتر محلاتی که زمین ورزشی موجود بوده است، زمین چمن مصنوعی ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل تربیت بدنی هرمزگان خاطرنشان کرد: زمین‌های چمن مصنوعی علاقمندان زیادی دارد و به صورت شبانه روزی از آن استفاده می‌شود. اگر این زمین‌ها احداث نمی‌شد، جوانان و نوجونان در کوچه‌ها بازی می کردند و به دلیل عدم دسترسی به اماکن ورزشی استعدادهای ورزشی نیز شناخته نمی‌شد.

محمدی اصل در پاسخ به این سوال که به علت شرایط آب و هوایی بندرعباس و نبود نورافکن، این زمین‌ها کارایی لازم را ندارند، تصریح کرد: برای تامین نورافکن و آبسردکن این مکان‌ها بودجه‌ای اختصاص داده شده است. با اعتبار محدودی که سال گذشته در اختیار داشتیم، زمین‌های چمن مصنوعی احداث شد. قصد داریم در سال جاری مشکل آبسردکن و نورافکن زمین‌ها را مرتفع سازیم و اگر در کنار زمینی فضای خالی داشتیم، سرویس بهداشتی نیز احداث کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود تربیت بدنی در ساخت زمین‌های چمن محلات با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری موازی کاری کرده است و در بعضی محلات به فاصله چند متر، دو زمین چمن در کنار هم وجود دارد، بیان کرد: برای احداث این زمین‌های چمن با شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی هماهنگی لازم را انجام دادیم. زیرا اداره کل تربیت بدنی زمین ملکی نداشت و از طریق شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی واگذاری زمین صورت گرفت.

مدیر کل تربیت بدنی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت چمن مصنوعی به هیأت امنای مسجد محلات واگذار شده است تا استفاده از آن به صورت رایگان باشد. بر همین اساس هر گونه دریافت هزینه از ورزشکاران بابت استفاده از زمین چمن مصنوعی تخلف است. برای استعدادیابی ورزشکارانی که از این زمین‌ها استفاده می کنند نیز تمام آنها را تحت پوشش طرح آسیا ویژن قرار داده ایم و از این طریق استعدادها گزینش شده و نخبگان شناسایی می شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نگاه روز چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام جناب امیر حسین خان
با تشکر از مطالب خوبتان لطفا با نشریه نگاه روز تماس حاصل فرمایید.

ممنون

2238718

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد