فوتبال در گرمای50درجه در یک محله

از زمانیکه زمین ورزشی شهدای محله "آیت ا... غفاری "بندرعباس از آسفالت به "چمن مصنوعی " تبدیل شد،انتظارمی رفت که بچه های محله راحت تر ورزش کنند ولی بدلیل اینکه برق مجتمع ونورافکن ها از همان زمان یعنی دهه فجرسال88 قطع شد؛نونهالان،نوجوانان وبزرگسالان برخلاف گذشته مجبورند در ظهر گرم تابستان وتاقبل از تاریکی هوا فوتبال بازی کنند.اگر چه این زمین ورزشی حدود هفت سال پیش توسط شهرداری بندرعباس احداث شد و به گفته"علی ذاکری" مسئول زمین ورزشی شهدای آیت ا... غفاری تاقبل از اجرای زمین ورزشی چمن مصنوعی و واگذاری این زمین به تربیت بدنی در صورت بروز هر مشکلی، بلافاصله شهرداری بندرعباس برای رفاه حال مردم این محله، مشکلات را رفع می کرد و حتی شهرداری هشت نور افکن زمین ورزشی را که سوخته بودند تعویض کرد. 

ولی اکنون که برق از زیرچمن مصنوعی عبور کرد واکنون هم اتصالی دارد و برق نور افکن ها قطع شد؛ تربیت بدنی استان حاضر نشده است این مشکل را مرتفع نماید.
    در دهه فجر سال گذشته که رئیس سازمان تربیت بدنی کشور و مسئولان استانی و کشور حضور داشتند واین زمین چمن افتتاح شد،رئیس سازمان تربیت بدنی کشور دستور داد که مشکل نور افکن برق،جایگاه داوران که تربیت بدنی سایبان آنرا تخریب کرده بود را مرتفع نمایند؛ ولی تاکنون هیچ توجهی نشده است.پیگیری    "ذاکری" و ارسال نامه های مختلف و چندین نامه از فرمانداری بندرعباس نیز تاثیر گذار نبوده است. 

می گوید:راضی بودیم زمین آسفالت نداشته باشیم ولی در گرمای 40050درجه مجبور نبودیم ورزش کنیم ؛زیرا زمین چمن مصنوعی بدون نور و امکانات که فایده ای ندارد.حتی در آخرین نامه فرمانداری بندرعباس به مدیرکل تربیت بدنی استان به شماره8993316692233443650هیچ گرهی را باز نکرده است.
   متن نامه به این شرح است: "با توجه به مراجعات ودرخواست های مکررساکنین و مسئول ورزشی واقع در محله آیت ا... غفاری مبنی بر مرمت و اصلاح سیستم روشنائی زمین چمن فوق الذکر که به هنگام عملیات چمن کاری تخریب شده است .
   لذا نظربه بازدید ریاست سازمان تربیت بدنی از زمین یاد شده ودستور اصلاح پلکان وسیستم روشنائی وسایبان جایگاه داوران آن زمین لطفا"دستورفرمائید ضمن بررسی در اسرع وقت اقدام لازم مبذول و نتیجه را به این فرمانداری اعلام نمایند. 

ذاکری با بیان اینکه حدود450نونهال، نوجوان و بزرگسال از محله آیت ا... غفاری و سایر محلات در این زمین ورزشی ورزش می کنند،می گوید: سایبان جایگاه داوران را تخریب کردند ولی دوباره نساختند و سکوی تماشاگران بایستی در خارج از زمین احداث شودتا هر روز شاهد شکستگی اعضای بدن ورزشکاران وتماشاگران نباشیم که علی رغم درخواست این موضوع ، ولی هیچ اقدامی نشده است.
   بدلیل نداشتن درب در قسمت شرق زمین، انواع حیوانات ازجمله سگ وگربه وارد زمین می شوند ونبود رختکن،سرویس بهداشتی،میله های  اضافی درکنار نور افکن سمت شمال شرقی زمین بر مشکلات دیگر افزوده می شود.
       به گفته"ذاکری"مدتی قبل نیز بازرسانی ازسازمان تربیت بدنی کشوربرای بازدید از وضعیت زمین آمدند و قول دادند که تا یکی دو روز بعد مشکلات این زمین ورزشی مرتفع گردد ولی این وعده عملی نشد. 

کودکان، نوجوانان و جوانان که از محلات مختلف به این زمین ورزشی می آیند از مدیر کل تربیت بدنی استان می خواهند مشکلات این زمین ورزشی را حل کنند تا 500کودک ، نوجوان و جوان مجبور نباشد در گرمای حدود50درجه ای بندرعباس ورزش کنند وآنها نیز بتوانند شبها که هوا اندکی خشک تر است؛ زیر نور نورافکن و با امنیت بیشتر ورزش کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
hossein چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:29 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

امیر دهنوی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ http://www.linknegar.com

سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید . از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه البته این فقط یه پیشنهاده. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و متاسفانه عضویت تان رو ملغی می کنه که این واقعا برای ما ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد