نخستین مسابقات کیک‌بوکسینگ ساحلی در کیش برگزار می‌شود

رئیس فدارسیون ورزش‌های رزمی کشور از برگزاری نخستین مسابقات کیک‌بوکسینگ ساحلی در فستیوال ورزش‌های رزمی کیش خبر داد.

محمد نوحی در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های جزیره کیش برای برگزاری مسابقات فستیوال ورزش‌های رزمی جهان با بیان اینکه رینگ مورد نظر برای اجرای مسابقات کیک‌بوکسینگ ساحلی بر روی اسکله تفریحی جزیره کیش ایجاد شده است، اظهار داشت: این عمل ابتکاری که برای نخستین بار در دنیا انجام شده است تحسین نمایندگان خارجی حاضر در کیش را به دنبال داشته است.

وی از مراسم افتتاحیه این مسابقات به عنوان یک مراسم مشابه مینی‌المپیک یاد و اظهار داشت: مشعل این بازی‌ها توسط ورزشکاران منتخب پنچ فاره از رنگ‌ها و نژادهای مختلف دست به دست و سرانجام پس از سپردن آن به دست معاون رئیس جمهور مشعل اصلی مسابقات روشن می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این مسابقات امشب برگزار می‌شود، یادآور شد: در مراسم افتتاحیه پنج مسابقه نمادین نیز برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه مجمع عمومی فستیوال ورزش‌های رزمی تشکیل و در این مجمع ایران رسما ریاست و دبیرکلی این فستیوال را عهده‌دار شده است، یادآور شد: این امر سبب می‌شود تا همه بدانند که این فستیوال مربوط به ایران و به طور منظم هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

نوحی اضافه کرد: وزیر تربیت‌بدنی کشور کامرون نیز در راستای عضویت در هیئت مدیره فستیوال ورزش‌های رزمی جهان ابراز علاقه‌مندی کرده است.

وی همچنین بیان داشت: مقامات مربوطه قصد دارند این فستیوال را تحت یک نام و برند جهانی مشخص در دنیا به ثبت برسانند.

نوحی افزود: یکی از اهداف این فستیوال معرفی تمام رشته‌های رزمی سنتی فعال در دنیا به ورزش آسیا و کشور و جهان است.

وی همچنین یادآور شد: این فستیوال در نوع خود دارای ویژگی‌های خاصی است که در این میان می‌توان به حضور بانوان‌ رزمی‌کار از سراسر جهان با پوشش اسلامی و به طور جداگانه در مسابقات نام برد.

این مسئول ادامه داد: همچنین 10 قهرمان ورزش‌های رزمی دنیا به کیش دعوت شده‌اند تا با 10 قهرمان ایرانی در ورزش‌های رزمی به مبارزه بپردازند.

نوحی اظهار داشت: گردهم‌آوری و دعوت از این تعداد قهرمان جهانی کاری بسیار سخت، پرهزینه و طاقتفرسا است که خوشبختانه مقامات مربوطه به این مهم دست یافتند.

وی یادآور شد: حضور ورزشکاران و قهرمانان دنیا در کشور علاوه بر انتقال علم روز ورزش‌های رزمی سبب معرفی چهره‌ واقعی کشور به سایر کشورهای دنیا می‌شود.

دور نخست فستیوال ورزش‌های رزمی جهان با حضور 38 کشور در سال 2008 در تهران برگزار شده است.

حامی مالی این دوره از مسابقات در کیش موسسه هفت هنر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد