مراسم اختتامیه آسیا ویژن در هرمزگان برگزار شد

مدیرکل اداره تربیت بدنی هرمزگان گفت: وجود لیگ های فوتبال در روستاهای استان هرمزگان نشان دهنده علاقه مردم هرمزگان به فوتبال و فراگیر بودن این ورزش است.

رضا محمدی اصل در آیین اختتامیه دومین سال آغاز طرح آسیا ویژن در استان هرمزگان افزود: بحث آسیا ویژن در سال گذشته با موافقت کفاشیان و کنفدراسیون فوتبال آسیا در استان هرمزگان به اجرا درآمد که آغاز آن باعث تحولات مثبتی در فوتبال استان هرمزگان شد.

وی اظهار کرد: در طول سال گذشته اقدام به ساخت 31 چمن محله ای و استاندارد در سطح استان کردیم تا جوانان و نوجوانان در هر نقطه از هرمزگان با امکانات مالی نامناسب هم به فوتبال بپردازند و هدف طرح آسیا ویژن نیز برگزاری مسابقات در هر نقطه و کشف استعدادهاست.

مدیرکل اداره تربیت بدنی هرمزگان با بیان اینکه در طرح ضربتی روستایی مجموعه های ورزشی بسیاری در حال ساخت است، اضافه کرد: در میان تعجب، بسیاری از خانواده ها خود، داوطلب مشارکت در ساخت مجموعه های ورزشی هستند و در روزهایی که ملاقات عمومی برگزار می شود شاهد حضور خانواده هایی هستیم که مشتاقانه برای پیگیری ساخت زمین های فوتبال روستاهای خود می آیند.

وی هیات فوتبال استان هرمزگان را یکی از بهترین هیات های استان هرمزگان اعلام و خاطرنشان کرد: حضور پیشکسوتان این رشته در هیات فوتبال باعث شده است تا کارها اصولی و با برنامه ریزی دقیق پیش رود و اداره تربیت بدنی با تمام قوا از هیات فوتبال و طرح آسیا ویژن حمایت می کند.

در ادامه کایاتا سوگی هارا، نماینده ویژن آسیا با بیان این که از پیشرفت فوتبال در هرمزگان در طی یک سال گذشته شگفت زده شده است، اضافه کرد: با این پیشرفت قابل توجه ای که استان هرمزگان انجام داده است توانسته اعتماد کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خود جذب کند و شایستگی آن را دارد تا پروژه را به خوبی به پایان برساند.

وی اظهار کرد: در دو روز حضور در بندرعباس با اعضای هیئت فوتبال جلساتی را برگزار کردیم و درخصوص جزییات طرح آسیا ویژن به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

کایاتا انجام این پروژه در استان هرمزگان را در دو فاز دانست و اضافه کرد: مهمترین فاز عملیاتی پروژه ویژن درک و فهم برنامه ویژن است و فاز دوم تعهد و اجرای برنامه است که در این دو روز استان هرمزگان ثابت کرد توانایی به انجام رسیدن این دو فاز را داراست.

نماینده ویژن آسیا در پایان تنها اداره کل تربیت بدنی را دخیل در اجرای برنامه آسیا ویژن ندانست و از همه ارگان های دولتی به خصوص استانداری خواست که با حمایت از این طرح باعث موفقیت استان هرمزگان در فوتبال کشور و آسیا شوند.

در ادامه امیرحسین کریم پور، نماینده ایران در آسیا ویژن تشکیل اساسنامه ای که مطابقت با کنفدراسیون آسیا را داشته باشد مهم تلقی و اضافه کرد:در این خصوص اساسنامه توسط فدراسیون به تمامی استان ها ارسال شده است که باید مورد مطالعه قرار گیرد و به سمت اجرایی شدن کامل آن پیش رویم.

وی ادامه داد: هیئت فوتبال در زمینه تشکیل اساسنامه خوب کار کرده است و سازماندهی مناسبی انجام داده است و پس از هماهنگی کامل با فدراسیون می تواند وارد مرحله دوم فاز آسیا ویژن شود که البته باید در این خصوص اساسنامه فدراسیون با کنفدراسیون فوتبال آسیا مطلبقت کند تا استان ها بتوانند هم با AFC هماهنگ شوند.

کریم پور ضمن تقدیر از هیئت فوتبال استان هرمزگان برای جذب شش اسپانسر برای اجرای طرح آسیا ویژن اظهار کرد:جذب این تعداد اسپانسر نشان دهنده برنامه ریزی مناسب هیئت است و باید این طرح با کمک اسپانسرها و استانداری هرمزگان و دیگر ارگان های دولتی هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید.

وی در پایان حمایت دولت از طرح آسیا ویژن را به هیچ وجه دخالت در ورزش ندانست وتصریح کرد:دخالت زمانی رخ می دهد که دولت تصمیم گیرینده اصلی باشد وگرنه ساخت اماکن ورزش و تخصیص بودجه نمی تواند زمینه دخالت را فراهم کند.

درپایان نمایندگان AFC به بازدید از مجموعه 20 هزار نفری بندرعباس پرداخته و از بندرعباس عازم شهر یزد شدند تا طرح آسیا ویژن را در این شهر افتتاح کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد