نبود پیست تارتان در استان مشکل اصلی داوران است

رئیس کمیته داوران هیأت فوتبال استان هرمزگان گفت: نداشتن یک پیست تارتان در استان هرمزگان باعث شده است که داوران هرمزگانی درهنگام شرکت در کلاس های تست با مشکل مواجه می شوند.

محمود رئیسی افزود: داوران در هرمزگان بر روی پیست های خاکی به تمرین می پردازند که این خود باعث آسیب دیدگی و عدم امادگی کامل در هنگام تست گیری کمیته داوران کشور می شود.

وی با بیان اینکه با درخواست میزبانی استان هرمزگان برای برگزاری کلاس نظارت بر داوری از سوی کمیته داوران موافقت شده بود، اضافه کرد: بدلیل نبود پیست تارتان این میزبانی لغو شد که در صورت برگزاری این کلاس می توانستیم سهمیه بیشتری از داوران بومی را در کلاس شرکت دهیم.  

رئیس کمیته داوران هیأت فوتبال استان هرمزگان در خصوص سمینار داوری هفته گذشته در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سمینار خیلی خوبی بود و در خصوص سهمیه داوران استان ها و چیدمان و نظارت بر عملکرد آن ها تبادل نظر شد که در آنجا از رئیس کمیته داوران درخواست کردیم سهمیه داوری هرمزگان در رقابت های لیگ برتر بالاتر رود که بدلیل قضاوت تعداد کمی داور هرمزگانی در لیگ دسته یک با این خواسته مخالفت شد اما قرار بر آن شد تا سهمیه داوران لیگ دسته یک بیشتر شود.   

رئیسی از دیگر تصمیمات مهم در این سمینار را یکسان شدن حق الزحمه داوران در سراسر کشور ذکر کرد و گفت: نباید داوری که در اصفهان قضاوت می کند بدلیل وجود منابع مالی بیشتر حق الزحمه بالاتری نسبت به داوری که در هرمزگان قضاوت می کند، بگیرد زیرا باعث کم شدن انگیزه می شود که قرار بر آن شد کمیته داوران ان را به مرحله اجرا برساند.

وی از برگزاری دو کلاس داوری ویژه دختران و پسران کمتر از 15 سال خبر داد و اضافه کرد: هدف کمیته داوران سرمایه گذاری برروی سنین پایه است و کسانی که در این کلاس ها شرکت می کنند پس از گذراندن این کلاس ها با دریافت گواهینامه مقدماتی دیگر نمی خواهند هنگام رسیدن به سن 18 سال در کلاس های مقدماتی شرکت کنند و می توانند در رسیدن به درجه داوری ملی سرعت بیشتری ببخشند. این داوران نوجوان از زمان ایجاد طرح آسیا ویژن رقابت های مدارس فوتبال و فوتبال نونهالان را قضاوت می کنند.

رئیس کمیته داوران هیأت فوتبال استان هرمزگان ضمن تقدیر از رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال بدلیل توجه به استان ها اظهار کرد: در گذشته برای برگزاری کلاس های درجه 2 و 3 باید با هزینه های زیاد مدرسی را از استان های دیگر می آوردیم و کلاس داوری برگزار می کردیم که با رایزنی های صورت گرفته با کمیته داوران توانستیم یوسف قادری را به عنوان مدرس کلاس های درجه 2 و 3 داوری در استان هرمزگان معرفی کنیم و در صرف هزینه صرفه جویی کرده و ارتقا داوران در هرمزگان را تسریع بخشیم.

رئیسی از برگزاری هفت کلاس داوری درجه3، دو کلاس ارتقا درجه از 3 به 2 و یک کلاس ارتقا درجه از 2 به 1 سخن گفت.

رئیس کمیته داوران هیأت فوتبال استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حضر 15 داور ملی در استان وجود دارد، افزود: در گذشته تنها 4 داور ملی در استان وجود داشت که در سال 87 به 15 نفر رسید و قصد داریم در صورت برقراری شرایط با برگزاری کلاس داوری درجه ملی این تعداد را به 25 نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه بین هیچ دوره ای برای ارتقا درجه در استان هرمزگان عقب افتادگی وجود ندارد، تصریح کرد: در زمینه آموزش داوری بانوان اقدامات وسیعی صورت گرفته است که در رشته فوتسال یک داور بین المللی، دو داور درجه یک و یک داور درجه 2 داریم که در رقابت های کشوری عملکرد مناسبی داشته اند که در صورت نیاز مسابقات فوتبال بانوان را نیز قضاوت می کنند.همچنین طرح استعدادیابی دختران علاقه مند به داوری را از مدارس آغاز کرده ایم.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ب.ظ http://www.akslar.com

.عزیزم وبلاگ قشنگی داری.من هر روز به وبلاگهای زیادی سر میزنم ولی وبلاگ شما یه چیز دیگست

فوتبالیستها شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ق.ظ http://nabi-football.blogfa.com/

سلام-پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد