ایران در توسعه باشگاه‌داری نمره ضعیفی می‌گیرد

نماینده ویژن AFC گفت: در بحث گسترش طرح آسیا ویژن و اجرای آن برای توسعه فوتبال کشور ایران حرف اول را در آسیا می زند.

کایتا سوگی هارا  افزود: ایران با پیگیری‌های مستمری که برای اجرای طرح آسیا ویژن انجام می دهد نشان داده که عزم خود را برای توسعه فوتبال خود جزم کرده است و AFC رضایت خود را از عملکرد ایران در بخث توسعه فوتبال پایه بارها اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح در کشورهای چین، پاکستان، سریلانکا، هندوستان، فیلیپین، ویتنام، تایلند و ایران در حال انجام است، تصریح کرد: استان های خوزستان، اصفهان، تهران، همدان، فارس، قزوین و هرمزگان تحت پوشش این طرح قرار دارند و قصد داریم طی روزهای آینده این طرح را در استان های یزد و مازندران به اجرا درآوریم و کشور ایران این پتانسیل را دارد که تا پایان سال در 4 استان دیگر نیز طرح آسیا ویژن را فعال سازد.

نماینده ویژن AFC از قرار داشتن استان هرمزگان در سطح نظارت ساختاری بر هیأت فوتبال در طرح آسیا ویژن خبر داد و اظهار کرد: استان هرمزگان دارای پتانسیل مناسبی برای اجرای طرح آسیا ویژن است و باید مسوولان استانداری هرمزگان هرگونه حمایتی از این طرح انجام دهند تا بتوان شاهد رشد فوتبال ایران و استان هرمزگان بود.

کایتا اضافه کرد: این پتانسیل در کشورهای آسیایی وجود دارد تا با توجه به رشته فوتبال، خود را در سطح جهان معرفی کنند و نشان دهند که آسیا پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی اجرای طرح آسیا ویژن را در پنج فاز دانست و افزود: فاز اول که به ساختار نظارتی هیأت فوتبال بازمی‌گردد و فاز دوم به کمیته های داوران، مربیان، امور پزشکی و فوتبال و فوتسال مردان است که این دو فاز بر سایر فازها ارجحیت دارد. فاز سوم شامل توجه به رده های سنی، فاز چهارم بازاریابی، رسانه، طرفداران و فاز نهایی و پنجم فوتبال و فوتسال بانوان است.

کایتا اظهار کرد: تمامی این فازها به یکدیگر مرتبطند و تا زمانی که به درستی اجرا نشود طرح ویژن نمی تواند کارایی خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه آموزش مربیان به خوبی عمل کرده است، اضافه کرد: کشور ایران مربیان زیادی را در درجه های برتر آسیا دارد اما با نگاهی که به لیگ برتر می‌اندازیم، شاهد خواهیم بود که این مربیان در لیگ ایران جایی ندارند و درجه مربیان لیگ برتری در حدC و D است که این نشان دهنده آن است که توسعه باشگاه ها در ایران ضعیف است و باشگاه ها باید مربیان خود را مجبور به روز کردن دانش خود کنند وگرنه مسیر توسعه ایران به کندی ادامه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد