توجه ویژه به جذب حامیان مالی در ورزش معلولان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خواستار توجه دست‌اندرکاران ورزش معلولان به جذب حامیان مالی برای تیم‌های ورزشی فعال در این بخش شد.

عبدالله بازیار ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بهبود وضعیت ورزش معلولان در هرمزگان با بیان اینکه تمام هدف بهزیستی در امور تربیت بدنی حمایت از ورزشکاران معلول و تحت پوششان است، اظهار داشت: از آنجایی که اعتبارت و قوانین موجود در این راستا بهزیستی را با محدودیت روبه‌رو کرده است، دست‌اندرکاران این بخش باید به سمت جذب حامیان مالی برای ورزش معلولان حرکت کنند که در این راستا نیز بهزیستی تمام توان خود را در رایزنی با شرکت‌ها و موسسات انجام می‌دهد.

ی با اشاره به فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی معلولان در استان و بیان اینکه بهزیستی با وجود قوانین موجود نمی‌تواند تیمداری کند، ابراز داشت: باید در راستای بهبود وضعیت باشگاه‌ها و تیم‌های معلولان در اسرع وقت دست‌اندرکاران مربوطه نسبت به ثبت "موسسه‌ای فرهنگی ورزشی " بر اساس اعتماد دو طرفه (بین بهزیستی و تیم‌ها و باشگاه‌ها) با محوریت فعالیتی ورزش معلولان اقدام کنند.
این مسئول در این راستا توجه به بخش خیران را نیز متذکر شد و ابراز داشت: در این بخش نیز می‌توان با تکیه و اطلاع‌رسانی پیرامون قوانین معافیتی مالیاتی، خیران را تشویق به حضور در بخش ورزش معلولان کرد.
سارا زراعتکار، معاون پشتیبانی بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه به محدودیت‌های موجود اشاره و گفت: در حال حاضر بیشتر مشکل در بخش ورزش حرفه‌ای معلولان به ثبت قرارداد با بازیکنان و مبالغ آن بر می‌گردد که در این راستا می‌توان به تنگناهای مالی تیم بستکال با ویلچر معلولان اشاره کرد.
وی گفت: از آنجایی که طبق قوانین موجود بهزیستی نمی‌تواند با بازیکنان قرارداد منعقد کند در نتیجه حمایت‌های این سازمان باید به طرقی دیگر و در مسیر قانونی انجام شود.
به گفته زراعتکار، مبحث ورزش جز وظایف اصلی سازمان بهزیستی نیست که در این راستا باید سایر دستگاه‌ها ورود و بهزیستی نیز حمایت‌های معنوی و نرم‌افزاری خود را به عنوان کمک و مساعدت از هیئت‌ها و تیم‌های فعال در حوزه معلولان داشته باشد.
این مسئول همچنین عنوان داشت: اگر بخواهیم تنها به بودجه سازمان در این بخش چشم داشته باشیم هیچگاه مشکلات ورزش معلولان استان برطرف نمی‌شود.
در ادامه این نشست راهکاری قابل ارائه و اجرا در باب تقویت توان بخش ورزشی معلولان استان از طرف اعضای حاضر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد